Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberetning / betaling af told

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jan 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er ved at starte en webshop op og har i den sammenhæng bestilt nogle vareprøver hjem.

Ialt havde varerne en værdi på ca. 1500kr og det blev sendt fra Kina med DHL.

Jeg har nu modtaget pakken, men har ikke hørt noget om told?

Mit spørgsmål er nu hvordan jeg indberetter varerne til fortoldning?

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 09:01

Du skal være registreret som importør, er du det?

Bagatelgrænsen for told er DKK 1150, så du skulle have bestilt en smule mindre, så var du sluppet for besværet.

SKAT har et system, hvor du selv kan oprette en indfortoldning. Du skal dog oprettes først. Læs mere her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1971003

/Kjeld

Tilmeldt 23. Jan 15
Skrevet kl. 10:33

Jeg er registreret som importør.

Havde godt hørt om skats indfortoldnings system, men kan simpelthen ikke gennemskue hvor i alverden jeg opretter mig ?? Måske du ved det ?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 11:00

firma-dyr:
SKAT har et system, hvor du selv kan oprette en indfortoldning

Det er alt for besværligt at bruge toldsystemete for folk der lejlighedsvis  importere , det bør laverlaves til en prof. speditør af bruge.  I øvrigt er indfortoldningen inkluderet i prisen når godset kommer med et kurerfirma.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 11:00

Det er alt for besværligt at bruge toldsystemete for folk der lejlighedsvis  importere , det bør laverlaves til en prof. speditør af bruge.  I øvrigt er indfortoldningen inkluderet i prisen når godset kommer med et kurerfirma.

Tilmeldt 23. Jan 15
Skrevet kl. 11:04

Men så vidt jeg kan forstå det, så er det ulovligt hvis jeg ikke reagerer på at min pakke er kommet ind i landet uden at jeg har betalt told. Hvad skal jeg så stille op nu? burde jeg kontakte et speditionsfirma og få dem til at fortolde den??

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 11:16

DaJohan:
Men så vidt jeg kan forstå det, så er det ulovligt hvis jeg ikke reagerer på at min pakke er kommet ind i landet uden at jeg har betalt told.

Rolig nu din pakke er med sikkerhed indfortoldet, DHL er ikke verdens hurtigste til at fremsende toldpapirerne til dig.  SKAT opkræver først told i den efterfølgende måned.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)