Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af IvS - nominelt kapital

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 7. Jan 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for al din hjælp Arguins. Fik en del opklaret her. 

Kan godt se hvorfor outsourcing er så attraktivt. Vores system i DK er sat sådan sammen at vi arbejder for at brødføde statskassen :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:30

Det er bestemt ikke irriterende. Spørg du endelig løs. Og jo helst inden du står med problemer fra erhvervsstyrelsen, SKAT etc. ;)

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:11

Du er velkommen.

Enig med Ida Bagnegaard i at en Holdingstruktur kan være for meget, men netop derfor er det at du skal få noget rådgivning.

Jeg læste også det med enkeltmandsvirksomheden, men er ikke klar over om det omfatter samme aktivitet. Er det omdannelse af enkeltmandsvirksomhed, er der endnu flere betragtninger der skal tages højde for :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:05

stift med kapital nok til at klare alle udgifter lovpligtige som arbejdsskade - evt bankerhvervs konto, hjemmeside, sitiftelse, visitkort og og og

Dels er det jo ikke smart hvis kapitalen bliver negativ fordi der er udgifter og ingen indtægter, og man har valgt at stife med 1 kr - dels er det, også i forhold til at købe varer, besværligt hvis der ikke er penge i kassen. Modsat personlig virksomhed, kan man ikke bare skyde penge ind i IVS. Her skal penge lånes ind til markedsrente som skal skattes for person og udgift for selskab - eller overkurs. Det kan være besværligt, så ofte er det godt både at sikre at kapitalen ikke går i minus, og selv ved varer, tænke på likviditet

Alt dette er behandlet i E bogen om IVS https://www.saxo.com/dk/ivs-ivaerksaetterselskab_pdf_9788740430066 som måske kan bringe lidt mere klarhed, men brug også gerne lidt tid med en erfarren rådgiver eller revisor, for at få det optimale set-up. Det er NU du skal sætte dig ind i alt - inden du stifter

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Fra  Arguins Skrevet kl. 15:26

Cookie - John Hannover:

stift med kapital nok til at klare alle udgifter lovpligtige som arbejdsskade - evt bankerhvervs konto, hjemmeside, sitiftelse, visitkort og og og

Dels er det jo ikke smart hvis kapitalen bliver negativ fordi der er udgifter og ingen indtægter, og man har valgt at stife med 1 kr - dels er det, også i forhold til at købe varer, besværligt hvis der ikke er penge i kassen. Modsat personlig virksomhed, kan man ikke bare skyde penge ind i IVS. Her skal penge lånes ind til markedsrente som skal skattes for person og udgift for selskab - eller overkurs. Det kan være besværligt, så ofte er det godt både at sikre at kapitalen ikke går i minus, og selv ved varer, tænke på likviditet

Alt dette er behandlet i E bogen om IVS https://www.saxo.com/dk/ivs-ivaerksaetterselskab_pdf_9788740430066 som måske kan bringe lidt mere klarhed, men brug også gerne lidt tid med en erfarren rådgiver eller revisor, for at få det optimale set-up. Det er NU du skal sætte dig ind i alt - inden du stifter

vh John Hannover

Enig i at der selvfølgelig skal være den nødvendige kapital og likviditet til selskabet, som jeg også var inde på tidligere.

Hvorfor er det at det er så besværligt med overkurs, og hvorfor er det besværligt med lån mellem ejer og selskab. Har lidt svært ved at se problematikken hvis den er begrænset til lidt renteberegning af et lån. Indsat i et regneark vil det kunne løses på kort tid, og mon ikke der er en flink amino der kunne lave et sådant regneark såfremt at man ikke var i stand til at finde det via google.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:57

for dig og mig er det ikke besværligt med overkurs og eller rente. Jeg synes bare mange af de som jeg oplever her og på facebook synes det er det - Har man lidt greb om bogholderi og kan finde ud af at indberette til skat for en selv også, er det ikke besværligt som sådan.

Jeg tror desværre, og oplever desværre bare, at mange driver IVS uden nødvendigvis de nødvendige forudsætninger, både til årsrapporterne og til f.eks. at håndtere lån/overkurs

Alledrede idag finder skat fejl i mere end 50% af mindre enkeltmands som jeg husker det - og jeg tror ikke det tal bliver bedre med mange nye IVS

ellers enig - 

vh John H

Tilmeldt 20. Jun 14
Fra  Arguins Skrevet kl. 21:04

Jamen er det så ikke forudsætningerne hos disse generelt der halter. Fraværet af en renteberegning gør ikke tingene væsentligt nemmere, og er næppe begrænsningen for om den selvstændige selv bør stå for bogføringen mv, eller om det ligger tryggere i hænderne på en professionel.

Overkursen er en engangsforestilling, og bør ikke give store hovedbrud efter at åbningsbalance er kommet på plads.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:27

arguins:
Jamen er det så ikke forudsætningerne hos disse generelt der halter.
jo sikkert hos mange - sammen med manglende forståelse for at et budget gavner. Der stiftes med 1 krone- hups var der lovpligt arbejdsskade og lod vi selskabet betale stiftelse - nå vi låner det 2000 - efterfulgt at vi låner det lige 500 mere til visitkort - og jamen der skal jo også laves logo og hjemmeside- vi skyder lige 4000 mere til, og så viser det sig, at varer koster penge -atter penge ind

Den har jeg set hos en del der har har henvendt sig personligt og også her + div facebook iværksætter sider. 

I princip er lån nemt nok og det kan sagtens være tosset at stifte med ALT for meget - men jeg vil stadigt råde til, at man stærkt overvejer meget mere end 1 krone - ja faktisk sjældent under 10.000 (og ofte er de to eller tre der stifter og stifter med 3 kroner ) og så få et budget der viser: Skal der lånes ind - så gør det ikke som en hver mandags begivenhed, men regn ud om opstart og varer osv  - inden optjening måske koster 35.000 kr og overvej så igen ApS og/eller - lav et nogenlunde samlet lån

Det er ikke mange selskaber som har de omk et IVS trods alt har med stiftelse og lovpligtige ting - som ikke enten skal stifte med 10.000 eller skal være klar med lån på mindst 10.000 kr

Jeg synes det skal blive interessant at se, om der kommer noget statistik på antal fejl i årsberetninger efter det her første år. Jeg håber da jeg tager fejl

vh John Hannover

Tilmeldt 7. Jan 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 22:48

Tak for jeres hjælp, 

Jeg kan se at IvS til at starte med ikke vil gavne mig, men ville være et godt valg efter 1-2 år. Jeg starter med en enkeltmandsvirksomhed :)

Tilmeldt 20. Jun 14
Fra  Arguins Skrevet kl. 11:55

Cookie - John Hannover:

arguins:
Jamen er det så ikke forudsætningerne hos disse generelt der halter.
jo sikkert hos mange - sammen med manglende forståelse for at et budget gavner. Der stiftes med 1 krone- hups var der lovpligt arbejdsskade og lod vi selskabet betale stiftelse - nå vi låner det 2000 - efterfulgt at vi låner det lige 500 mere til visitkort - og jamen der skal jo også laves logo og hjemmeside- vi skyder lige 4000 mere til, og så viser det sig, at varer koster penge -atter penge ind

Den har jeg set hos en del der har har henvendt sig personligt og også her + div facebook iværksætter sider. 

I princip er lån nemt nok og det kan sagtens være tosset at stifte med ALT for meget - men jeg vil stadigt råde til, at man stærkt overvejer meget mere end 1 krone - ja faktisk sjældent under 10.000 (og ofte er de to eller tre der stifter og stifter med 3 kroner ) og så få et budget der viser: Skal der lånes ind - så gør det ikke som en hver mandags begivenhed, men regn ud om opstart og varer osv  - inden optjening måske koster 35.000 kr og overvej så igen ApS og/eller - lav et nogenlunde samlet lån

Det er ikke mange selskaber som har de omk et IVS trods alt har med stiftelse og lovpligtige ting - som ikke enten skal stifte med 10.000 eller skal være klar med lån på mindst 10.000 kr

Jeg synes det skal blive interessant at se, om der kommer noget statistik på antal fejl i årsberetninger efter det her første år. Jeg håber da jeg tager fejl

vh John Hannover

Så det er ikke spørgsmålet om IVS contra ApS, men den tilgængelige kapital, enig?

For mig at se har iværksætteren de samme udfordringer hvad enten det er et IVS eller ApS denne vælger. De som udsættes for ekstra udfordringer er dem som stifter et selskab uden at have det fornødne kapitalberedskab tilgængeligt. Dette gælder for IVS'et med en tilgængelig kapital på 1 kr., men kan lige så godt også være ApS med en tilgængelig kapital på 50.000 kr, men hvor start op omkostningerne ligger på feks 100.000 kr.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)