Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ligger nummer 2google.dk (dansk).. Men nummer 16 på Google.dk (Engelsk).

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 333
Fra  Onlinebrand.dk Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har igennem de sidste 3 år opnået gode resultater for min virksomhed når det kommer til Søgeoptimering.

Først i dag, tænkte jeg på at prøve at søge på google.dk med engelsk sprog. Hvor det så viser sig at vi kun ligger nummer 16, hvor vi normalt ligger nummer 2, når det er på google.dk med dansk sprog.

Er der en rar amino'er der vil hjælpe mig, til at forstå hvorfor?

Lidt om sitet:

Vi bruger:

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="da-dk" lang="da-dk" dir="ltr" >

og

<meta name="language" content="da-dk" />

i header. Men det gør vores konkurrenter også, også dem hvor vi kan se de har de samme placeringer både med dansk og engelsk sprog.

Jeg overvejer kraftigt om man skal fjerne "sprog", definitionen.

Hvad tænker i?

Vh Daniel

Tilmeldt 13. Jun 14
Indlæg ialt: 229
Fra  Jobberway Skrevet kl. 20:29

Der er stor forskel på om man ligger nummer 2 på den danske eller engelsk google. Hvis man ligger godt i den danske google, er det langt fra en selvfølge at ligge godt i den engelske.

Hvornår er det tid til børnepenge? Tjek udbetalings dato for børnepenge i 2016 på Dyrkdittalent.dk

Fra Randers
Tilmeldt 4. Dec 09
Fra  Onlinebrand.dk Skrevet kl. 20:33

Her er der kun tale om Google.dk

- Men afhængigt om din browser er på dansk eller engelsk, vælges et af de sprog.

Dvs. det er stadig den Danske Google.dk

(Hvis det var google.dk og google.com jeg sammenlignede - kunne jeg accepterer dit svar :) )

Det jeg også kan se er at 3 af mine konkurrenter, har præcist de samme placeringer uanset hvilket sprog man vælger. (Stadig på google.dk med enten dansk eller engelsk sprog valgt).

Vh Daniel

Tilmeldt 13. Jun 14
Fra  Jobberway Skrevet kl. 20:48

google tilpasser sin søgning efter sine brugere. Derfor vil 2 forskellige computer som 2 forskellige personer har, sjælendt få 100 % samme søgeresultat. Men der kan være flere grunde til, at siden ranker anderledes om du vælger en browser med forskellige sprogindstillinger, men det burde vel ikke betyde det store i forhold til besøgstal?

Hvornår er det tid til børnepenge? Tjek udbetalings dato for børnepenge i 2016 på Dyrkdittalent.dk

Fra Randers
Tilmeldt 4. Dec 09
Fra  Onlinebrand.dk Skrevet kl. 20:52

Well... jeg har ikke kunnet finde en statistik for hvor mange danskere der faktisk benytter engelsk sproget browsers. Men jeg er bange for det er en del. Jeg personligt hader "danske" versioner af div. programmer.

Så helt uvæsenligt er det ikke. Uanset, så søger jeg den tekniske forklaring :)

- Jeg ligger jo side om side med 3 af mine konkurrenter, og jeg er så den eneste der forsvinder når man laver samme søgning på engelsk sproget google.dk

- Det da unfair! Og jeg vil vide om det kan skyldes at vi på hjemmesiden har sat sprog til Dansk. :)

Fra København
Tilmeldt 4. Apr 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:01

Jeg har en ide, men må så absolut sige jeg ikke er SEO ekspert. Men here goes...

Når du i Analytics kigger under sprog, finder du flere varianter af samme sprog som f.eks. DA, DA-DK, DA-EN. Dette er en hentydning til dansk content til danske brugere (uden denne er indstillet), Dansk content til danske brugere (indstillet til dansk) og sidst dansk content til engelske brugere (via indstilling).

Dine søgninger giver så et bedre resultat på da og da-dk, men ikke nødvendigvis på da-en. Jeg fandt en guide fra Searchengineland (http://searchengineland.com/the-ultimate-guide-to-multilingual-and-multiregional-seo-157838) som jeg lige vil skulle sætte mig bedre ind i, så fremt jeg skal udtale mig mere om den. Men basalt skal det vel angives hvilket content som ranker for engelsk eller dansk, da Google ELSKER usability og sjællendt vil give en engelsk bruger (angivet af indstillinger) finde dansk content, da denne ikke vil være det bedste søge resultat. 

Så du efter min bedste overbevisning (igen ikke ekspert), lave content som skal ranke for engelsk sprogede og gøre det hvilket for Google. Her kommer artiklen sikker ind på hvordan..

Lige mit input.

Fra Randers
Tilmeldt 4. Dec 09
Fra  Onlinebrand.dk Skrevet kl. 21:04

Hej Morten,

Tak, jeg har også siddet og læst op på dette emne, men kan ikke finde meget der addressere min problematik med 2 sprog på dansk google.

Igen, kan jeg se at min konkurrenter, har samme indhold, og det er dette samme indhold som ranker båder på dansk og engelsk sprog på google.dk - det gør mit for så vel også bare ikke så godt, ligger nummer 16. hvor jeg plejer at ligge nummer 2.

Fra København
Tilmeldt 4. Apr 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:13

Best practice ville selvfølgelig være at lave en engelsk sproget version, så fremt det er et marked som er vigtigt. Personligt ville jeg ikke satse på at blive fundet via engelske søgninger på dansk content, da Google som jeg ser det ligger mange ressourcer i usability og brugervenlighed (sidst set med opdateringen mod mobilvenlighed). Så du kan måske finde en kortsigtet løsning, men fremtidig vil det nok være at overveje.

Problemstillingen findes jo meget markant i lande som Canada og Belgien, som har flere nationale sprog. Her kan det blandt andet delvist gøres via webmaster tools, men en fremtidig løsning tror jeg personligt ikke det er :)

Ved godt det ikke løser din problemstilling nu og her, det er der helt sikkert nogle andre kloge Aminoer som kan :)

Tilmeldt 13. Jun 14
Fra  Jobberway Skrevet kl. 21:22

onlineBRAND:

Well... jeg har ikke kunnet finde en statistik for hvor mange danskere der faktisk benytter engelsk sproget browsers. Men jeg er bange for det er en del. Jeg personligt hader "danske" versioner af div. programmer.

- Jeg ligger jo side om side med 3 af mine konkurrenter, og jeg er så den eneste der forsvinder når man laver samme søgning på engelsk sproget google.dk

- Det da unfair! Og jeg vil vide om det kan skyldes at vi på hjemmesiden har sat sprog til Dansk. :)

Jeg tvivler stærkt på, at det er ret mange danskere der bruger browser der er indstillet til engelsk og ikke dansk.

Tilmeldt 13. Jun 14
Fra  Jobberway Skrevet kl. 21:24

jobberway:

onlineBRAND:

Jeg tvivler stærkt på, at det er ret mange danskere der bruger browser der er indstillet til engelsk og ikke dansk.

Prøv, at lave en test via denne hjemmeside hvor du kan lave google søgning hvor den er renset for alt, så du får en ren søgning http://www.impersonal.me/ 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)