Hej firmcall,
Mit navn er Gustaf og jeg arbejder hos https://www.forsikringsportalen.dk/
Jeg har derfor lidt kendskab til emnet, så du skal være velkommen til at stille ydeligere spørgsmål. Så skal jeg nok svare i det omfang jeg har mulighed for det.
– Hvordan fastsætter man prisen for et kippekort?
Prisen afhænger af flere ting og er meget forskellig indenfor 3-tilbuds branchen.
Grundlæggende handler det jo om, hvor meget en ekstra kunde er værd. Dette er meget afhængeligt at branchen. Fx, er en ny bankkunde (fra fx mybanker.dk) meget mere værd, end en ny kunde til en revisor. Derudover vil jeg også sige det afhænger af betalingsmodel, og ja, der bliver brugt forskellige modeller, ligesom folk i branchen også har skiftet flere gange. Fx. kan du læse her om Halfdan der har skiftet og hvordan ét gratis lead til nye kunde var en dårlig idé: http://halfdantimm.dk/forste-lead-gratis
Betalingsmodellen som du kan se i ovenstående link, har også indflydelse på, hvordan kvaliteten af service er, da det alt andet lige har indflydelse på affæren hos dine kunder og i sidste ende også påvirker hvordan forbrugeren oplever din service (og om de vil bruge den igen).
Sidst men ikke mindst, kan folk indenfor samme branche og samme prismodel også har stor forskel i kvaliteten af deres leads. Dette kan igen skyldes flere ting. Fx
hvordan de nye leads skaffes. Er det via konkurrencer? jamen så er der stor chance for at folk kun er på din side for at vinde, og ikke fordi de er interesseret i en ny forsikring, banklån osv.
– Er der andre indtægtskilder ved konceptet. Fx. en provisionsats?
Dette er igen forskelligt og afhænger af branchen. Ved nogle koncepter vil man jo nemt kunne sælge ekstra ydelser, hvorimod det vil mange andre nok bare ville være et forstyrende element.
Jeg ved at der indenfor bankverdenen har været brug af provisionssatser, men ellers har jeg ikke hørt om andre steder det bliver brugt.