Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling på webshop - må de det?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan bare få tilbageført dine penge. Kontakt banken, de ordner det. Hvis forhandleren direkte er et fjols og benægter reglen, så skriv en mail til pbs, de ser ret ondt på sådanne sager, og det er sgu ufedt at miste sin indløsningsaftale.

Jimmy

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 00:04

Ret skal naturligvis være ret, men hvis varen kommer indenfor fornuftig tid kan man vel forestille sig større katastrofer end at der mistes bankrente i de pågældende dage. Som tidligere nævnt kan der være tale om en fejl, og i så fald kunne det jo være at forhandleren gav en undskyldning.

Jeg synes det er et lidt tyndt grundlag nogen nu er ved at fradømme en erhvervsdrivende sin indløsningsaftale.

Mvh Jesper

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 01:33

Jeg er uenig med dig Jesper det er enkelte firmer der ikke overholder reglerne der er skyld i at folk er utrygge ved at handle på nettet. Så kan et firma ikke overholde de relativt få regler der er så mener jeg de af hensyn til alle os andre og forbrugerne skal ud af klappen.

Det kan nogen gange være svært efter PBS har ændret reglerne. Som webshop ejer har du max 7 dage til at hæve pengene men hvis du ikke selv har varene på lager så er det svært at kontroller leveringsprocessen og det kan betyde at fristen overskrides derfor er jeg sikker på at nogen føler sig "tvunget" til at bryde reglerne og hæve pengene før tiden.

Som jeg læser det har spøger forsøgt at kontakte sælger uden at de har ulejliget sig med at svare, og så mener jeg bare slet ikke der er nogen undskyldning. Det er useriøst og var det mig ville jeg afbestille varen og sender de den alligevel ville jeg nægte modtagelse hvilket jeg er i min fulde ret til, og så kontakte banken med henblik på en tilbageførelse af transaktionen hvis ikke sælger selv kan finde ud af det.

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 08:37

Det samme er måske sket på 0.5% af ordrerne i min shop, men fair nok at du synes min forretning i så fald skal ud af klappen.

Jeg tror i lige så høj grad det er tråde som denne her der er med til at gøre folk utrygge ved e-handel fordi folk er helt oppe under loftet. Fakta er jo at Mettes situation næsten ikke kan være mere tryg. Kommer varen ikke og forhandler ikke kommer med en acceptabel forklaring, kan man som nævnt få banken til at trække pengene, så det er hende der har fat i den lange ende ikke forhandleren. Men hvis det endelig er hvorfor så ikke bare skrive på deres email at man har fortrudt ordren og bede dem føre pengene tilbage? 

Hvilken virksomhed har du Kennith, og hvordan undgår du at fejl overfor dine kunder?

/Jesper

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 08:52

Ordren blev annuleret fordi firmaet ikke kunne give en dato på levering. Betalingen blev altså ikke tilbageført selvom vi annullerede.

Firmaet har samme bank som os og banken vil ikke tilbageføre - de forstår ikke rigtig sagen og henviser til firmaet.

Så vi må vist bare vente på at det bliver mandag.

Jeg vil også mene at det er lige lovlig groft at opløse en PBS aftale på grund af en dårlig sag - der skal nogle flere til...

Mette

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 09:39

Hmm surt. Hvis du ikke vil true banken med at droppe dem, kan du evt. kontakte PBS direkte og høre hvorledes du skal forholde dig. Der må stå et transaktionsnummer på kontoudtoget.

Formentligt har banken pligt til at reagere i sådan et tilfælde

Held og lykke med det...

Mvh Jesper

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 11:25

Ja, der skal flere sager til for at indløsningsaftalen ryger. Det er jo manuelt vi sidder og river pengene i land. Jeg har dog også kommet til det i mine shops, men så sender jeg lige kunden en besked om at jeg har lavet en fejl.

Jimmy

Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 11:57

Kennith:

Det kan nogen gange være svært efter PBS har ændret reglerne. Som webshop ejer har du max 7 dage til at hæve pengene men hvis du ikke selv har varene på lager så er det svært at kontroller leveringsprocessen og det kan betyde at fristen overskrides derfor er jeg sikker på at nogen føler sig "tvunget" til at bryde reglerne og hæve pengene før tiden.

Den regel kender jeg ikke! Det sker da at jeg har ældre ordre liggende men jeg har da ikke oplevet problemer?? Hvornår er den regel kommet?

Pernille

www.lillebi.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 18:27

Hej Pernille,

Jeg gravede mig lige gennem mine gamle e-mails og fandt den hvor det blev annonceret (nogen gange er det jo dejligt man aldrig sletter sin post) Jeg modtog den 18. december en mail fra min betalingsgateway der bl.a. indeholdt følgende:

PBS har annonceret nye sikkerhedsprocedurer.

Sikkerhedsprocedurerne bliver mere strikse, hvorfor det per 21. december 2006 ikke længere være muligt at hæve transaktioner, der er mere end 7 dage gamle.

I tilfælde af at du ikke kan levere varen indenfor 7 dage anbefaler vi at du annullerer ordren, og beder dine kunder bestille og betale igen.

Så svaret på dit spørgsmål må være den 21. december 2006. Her efter var det hos denne udbyder ikke længere muligt at hæve pengene i gatewayen efter de 7 dage. Men jeg syntes selvfølgelig dette var uacceptabelt og brokkede mig hos PBS og fik forklaret at der var en mulighed for at omgås det. noget med nogle 0 transaktioner hver 7 dag for at holde den aktiv men dette er ikke en løsning som PBS officielt vil dokumentere eller supportere hvorfor min gatewayudbyder ikke ønskede at bruge det.

Jeg har nu af andre årsager skiftet til en anden gateway her har de valgt at tolke reglerne lidt anderledes og det er ikke noget problem for mig at hæve dem efter 7 dage de bliver dog "røde" og der er tilsyneladende ikke længere nogen garenti for at transaktionen kan gennemføres.

Jeg har ikke haft brug for det med nogen kunder efter jeg har skiftet, men har testet det grundigt med egne og fimakort og det eneste jeg skal er lige at vente med at sende varene til jeg har "captured" min betaling når det er sket så er der ingen problemer. Men det strider altså mod min tidligere udbyders tolkning af PBS regler (og i øvrigt også PBS hvis man ringer og spøger)

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 18:44

Hej Jesper,

Det er ikke helt utænkeligt jeg ikke var i mit mest diplomatiske hjørne da jeg besvarede første gang. Så lad mig prøve at uddybe lidt, jeg mener ikke nødvendigvis din shop skal ud af klappen, eller nogen andre der, af "nød" bryder reglerne ind i mellem. Jeg syntes personligt at denne 7 dages regl er helt hen i vejret og at man i sin iver efter at beskytte kunderne syntes jeg meget ofte vi handlende, og vores "rettigheder" bliver tilsidesat i urimelig grad.

Men hvis man samtidig ikke svarer på kundens henvendelser osv. så mener jeg det er et problem. Personligt ville jeg aldig have et problem med at en forretning gjore det hvis de vel at mærke svarede på mine henvendelser og gav mig en forklaring og en rimelig tidshorisont. Naturligvis skal man heller ikke med baggrund i en enkeltstående klage, eller 2 for den sags skyld, kunne fratages sin indløsnings aftale. Men hvis man mere eller mindre konsekvent ignorere sine kunder og de regler der nu en gang er, så mener jeg kun det vil være rimeligt at man fratages muligheden for at have en indløsnings aftale.

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)