Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rente og ÅOP beregner - gerne i excel

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Gundsømagle
Tilmeldt 17. Aug 11
Indlæg ialt: 66
Fra  iAudit Aps Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Håber der er nogle af Jer som kan hjælpe med en formel eller henvise til et sted på nettet hvor jeg kan finde informationen.

Mine spørgsmål er:

Hvilke krav er der til oplysning omkring ÅOP f.eks. på en hjemmeside? Jeg er interesseret i at finde en formel som kan oplyse mig ÅOP:

Hovedstol 1000 kr

Oprettelsesgebyr 50kr

Løbetid:24 måneder

Debitorrente 20%

Vil gerne se ÅOP samt hvad ydelsen er pr. måned.

For det andet hvor "nemt" er det at lave dette til en hjemmeside så man kan se den månedlige ydelse ved at justerer på løbetiden?

På forhånd tak.

/Per

http://www.iaudit.dk Professionel bogføring til 375,- ex. moms pr. time i Roskilde og omegn.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per.

* ÅOP skal tydeligt fremgå, når du giver finanserieringstilbud.

* Mht, formel: Google, første hit på "åop formel": http://laan.rentebasen.dk/aaop/

* Hvor "nemt" det er at lave en hjemmeside er et relativt svært spørgsmål. Hvad er nemt? Det er i al fald relativt nemt at lave et excel-ark til formålet, så jeg vil tro, at det er tilsvarende overkommeligt at lave det på en hjemmeside. Måske findes det allerede?

Du skriver at "debitorrenten" er 20%. Det er her vigtigt at præcisere om det f.eks. er pro anno, og hvornår renten tilskrives. Hvis du f.eks. mener 20% i hele løbetiden (2 år) med kvartalsvis rentetilskrivning, altså 2,5% pr. kvartal, giver det jo bl.a. pga "renters renter" noget andet end 10% p.a., tilskrevet efter hvert 12. måned.

Fra Vordingborg
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 112
Fra  LeadDoubler Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per

For at lave et regneark om til en online beregner som du beskriver kan du bruge LeadDoubler.com - tag gerne fat i mig for en snak. (Selvom jeg ved det formodentlig er måneder siden dette var aktuelt).

Morten

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)