Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskudsopgørelse - indbetaling til skat

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Mern
Tilmeldt 11. Jan 15
Indlæg ialt: 2
Fra  Karen Bennetzen Art Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen!

Først og fremmest tak for et godt forum - jeg har siden firmastart været inde og kigge her et par gange, og har fundet mange rigtig gode og fyldestgørende svar fra jeres meget hjælpsomme brugerbase! Tak for det!

Nu står jeg med et spørgsmål til min egen forskudsopgørelse som jeg håber I kan være behjælpelige med.

Jeg har startet firma i starten af Januar i år, og har ventet indtil nu med at lave forskudsopgørelse mens jeg satte mig ind i det at drive selvstændig enkeltmandsvirksomhed. Jeg har i samme tidsrum haft fast indtjening igennem mit firma som der ikke er betalt skat af endnu.

Nu har jeg så endelig udfyldt min forskudsopgørelse og bestilt de måndelige indbetalingskort som SKAT sender ud. Men jeg kan se at den overskydende skat for hele året er regnet ind i de kort jeg skal til at betale - de manglende måneders skat fra januar til april er fordelt over indbetalingskortene til de fremtidige måneder (maj til december). Er det muligt for mig at betale den skat jeg skylder nu, så den månedlige skat i indbetalingskortene bliver lavere?

Og et sidespørgsmål - hvis jeg nu ikke har arbejde i en måned, hvordan får jeg det så til at passe med skat? Skal jeg stadig betale månedlig indbetaling selvom jeg ikke har arbejde, eller hvordan gør jeg med det?

Håber det her giver mening, jeg er stadig ret forvirret over hele det her med skat og jeg vil så gerne have god styr på det. På forhånd tak for alle svar! :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke gøre andet end at få dit forskud fordelt over den del af året der mangler - og når du har haft indtægten så er det jo bare at afsætte beløbet til det formål

Du kan lave en frivillig indbetaling mener jeg men jeg er ikke sikker- Den virker i alle fald hvis du har restskat så kan du vælge betaling - 2015 og så betaling og betale med dankort - men hvorfor gøre det - bare sæt af.

Har du anden indtægt så er det 44% ca ialt - ellers ser du det jo tydeligt ud fra skattekortene og der er ikke meget mening i at betale nu - du kan jo bare nu afsætte hvad der svarer til forskud og dermed skat - og så ændre forskud løbende som året går

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Mern
Tilmeldt 11. Jan 15
Indlæg ialt: 2
Fra  Karen Bennetzen Art Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak, det opklarede sagen for mig!

Jeg tror jeg vil følge dit råd og afsætte det som jeg kommer til at skylde. :) Det virker som det letteste.

Tak igen!

- Karen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)