Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om skat

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 14
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, Jeg har et spørgsmål om skat jeg ikke rigtig har kunnet få svar på så jeg håber der er nogen 
der kender til det eller har erfaring med mit spørgsmål.
Jeg tager af sted for at arbejde på en lukus yacth, i Monaco. 
Jeg har fået kontrakt på 6 måneders arbejde, men har så ferie 1 måned i de 6 måneder, men er stadig betalt i den måned (ansat). Skal jeg så stadig 
betale for skat i Danmark? Jeg ringede og spurgte SKAT og de sagde at man blot skulle arbejde i udlandet i 6 måneder for at være skattefri, men jeg er så også ansat og betalt i 6 måneder. 
I skal være velkommen til at spørge, hvis jeg mangler at give mere info.
Mvh, 

Junes
Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 20:16

For at det kan være skattefri må du ikke vise dig i danmark i et halv år.

Tilmeldt 2. Sep 14
Indlæg ialt: 26
Fra  Heli-Consult Skrevet kl. 20:42

Ikke korrekt, inden 186 dages periode må han være i Danmark i 42 dage inkl rejsedage. 

Så hvis du f.eks rejser fra x den 21 kl 2359 og lander i dk den 22 kl 04 f.eks så tæller den rejsedage fra den 21. 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 20:52
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

OK, må håbe det hjælper ham.

Tilmeldt 19. Feb 14
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 21:19

Det er rigtigt hvad du siger. Jeg har nemlig snakket med både SKAT og en Revisor der har med udenlandske indkomster. Der hvor der var et lille twist var at jeg i følge arbejdsgiveren først får mine feriedage i min 6. måned. Det vil sige at jeg i princippet er hjemme efter lidt over 5 måneder. Jeg er dog stadig ansat og betalt så det burde kunne lade sig gøre selvom de gerne vil have man er i udlandet når man krydser den 6. måned. 

Som sagt har jeg snakket med SKAT og forhåbentlig går det alt sammen. Tak for jeres svar 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)