Hej alle sammen Nu blev det min tur til at spørge alle jer kompetente brugere til råds :-) jeg håber, nogen kan hjælpe mig :-) Jeg er i færd med at lave min forretningsplan mht på etablering af butik. Som en ekstra "ydelse" i butikken, kunne jeg egentlig godt tænke mig at bringe mit fritidsprojekt ind i butikken. Mit fritidsprojekt er salg af egne loppesager, hvor jeg doner hele salgsbeløbet videre til velgørenhed. Jeg tænker på, om jeg må bruge butikken til dette. Altså at jeg har nogle af mine loppesager til at stå til salg i butikken, folk køber det, og lægger selv hele beløbet i indsamlingsbøtten. Således holder jeg salget adskilt fra min butik, der egentlig "bare" bliver brugt som salgssted, hvis I forstår? :-) Lyder det helt gakgak? og tror I det er noget man må? Jeg glæder mig til at høre fra jer :-) |
Sålænge du holder det adskilt fra din butiks drift og du laver et personligt regnskab, er der intet problem i det.
Du skal dog være opmærksom på at nogle af og til kommer i modvind med deres private indsamlinger pga. andres tvivl om pengene nu også havner det rigtige sted.
Derfor vil jeg anbefale dig at oprette en officiel indsamling på f.eks. www.caremaker.dk eller via den organisation du vil støtte, så ingen kan være i tvivl om du har reelle hensigter.
Dette giver dig også mulighed for at supplere med en lille brochure, så folk kan bidrage ved at betale direkte til din indsamling.