Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på faktura, men under momsgrænsen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej:)

Jeg har udført et arbejde som bliver lønnet med honorar. Normalt kommer der moms oveni, men jeg er på nuværende tidspunkt under momsgrænsen, men ved ikke om jeg kommer til at arbejde med andet så meget at jeg senere kommer over momsgrænsen.

Nu er spørgsmålet så om jeg kan tilføre moms til den faktura jeg sender til dem og hvad der sker hvis jeg stadig er under momsgrænsen når året er omme. Kan jeg så betragte både løn + moms som løn og lave regnskabet som om det var under momsgrænsen?

Tak!!

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:49

Urdi:

Normalt kommer der moms oveni, 

Er du allerede momsregistreret?

Urdi:

Nu er spørgsmålet så om jeg kan tilføre moms til den faktura jeg sender til dem og hvad der sker hvis jeg stadig er under momsgrænsen når året er omme. Kan jeg så betragte både løn + moms som løn og lave regnskabet som om det var under momsgrænsen?

Der skal moms på en faktura hvis du er momsregistreret eller ikke! Størrelsen på den enkelte faktura er irrelevant. 

Grænsen for momsregistrering afhænger af din samlede omsætning. Er din samlede omsætning over 50.000 kr. på et rulende år, har du pligt til at lade dig momsregistrere.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 10:11

Fuldstændigt enig med Jesper. 

Det kommer kun an på om du er momsregistreret. Hvis du ikke er - så er det bare din pligt at lade dig moms registrere før du overstiger de 50.000 kr / 12 mdr periode. 

Så kort sagt: 

- Momsregistreret = Momsfaktura

- Ikke moms registreret = INGEN moms på faktura

Det har ingen betydning for din kunde - da de vil se udgiften som det samme. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)