Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PMV og salg til udland

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg har et spørgsmål ang. Salg til udlandet.

Min virksomhed er registreret som PMV, og er i opstartsfasen. Jeg sælger håndlavede lædervarer fra egen webshop.

Et af kravene for at være registreret som PMV, er at jeg ikke må importere og eksportere.
Jeg har dog læst her på siden at man som PMV, godt må sælge varer til udlandet, hvis dette er indenfor EU. Er dette korrekt? Og kan nogen evt. Lede mig i retning af nogle officielle skrivelser om dette ?:)

Og så lige et bonus spørgsmål:
Hvis det er korrekt at jeg må sælge til andre lande i EU, er der så noget jeg skal være særligt opmærksom på, når jeg ikke er momsregistreret (ud over det som der også er regler for med salg inden for landets grænser).

På forhånd tak for hjælpen!:)
Mvh. Daniel Broundal

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 00:04
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:01

Friis91:

Et af kravene for at være registreret som PMV, er at jeg ikke må importere og eksportere. 

Jeg har dog læst her på siden at man som PMV, godt må sælge varer til udlandet, hvis dette er indenfor EU. Er dette korrekt? Og kan nogen evt. Lede mig i retning af nogle officielle skrivelser om dette ?:)

Reglerne for import/eksport skiller ved om du handler indenfor eller udenfor EU's ydre grænser.

Som PMV må du købe og sælge alt det du vil indenfor EU. (med forbehold for momsregistreringsgrænsen på 50.000 kr.)

Skal du købe/sælge udenfor EU kræver det en yderligere registrering, import eller eksportregistrering. En PMV kan godt få både import eller eksportregistrering, så du er ikke afskåret fra at importere fra lande udenfor EU, det kræver dog yderligere registrering.

Friis91:

Og så lige et bonus spørgsmål: 

Hvis det er korrekt at jeg må sælge til andre lande i EU, er der så noget jeg skal være særligt opmærksom på, når jeg ikke er momsregistreret (ud over det som der også er regler for med salg inden for landets grænser). 

Når du som PMV sælger noget, uanset hvem du sælger til, er det uden moms! Pligterne for en PMV er ikke anderledes i forhold til om din kunde er fra Danmark eller fra et andet EU-land.

Udenfor EU er reglerne som udgangspunkt også de samme, blot med det faktum in mente at du skal eksportregistreres.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:11

Rigtig mange tak for hjælpen til jer begge!:) lige det jeg havde brug for at høre !:D

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)