Hej jeg har godt nok brug for hjælp og rådgivning.
Jeg er selvstændig og har tilgodehavende i en virksomhed der er på renden til konkurs. hvordan sikre jeg bedst at jeg får mit udestående, helst inden det kommer så vidt :)
Håber nogen kan hjælpe :)
1) Sweet talk! Altså simpelthen direkte kontakt - til din kontakt person og find ud af om de ikke kan se at få det betalt
2) Bissen på - og smide det hele til inkasso.
Min erfaring i denne slags situationer, er at hvis ikke mulighed 1 fungere, så er chancen for at du får pengene via løsning 2, nok under 10%.
Der er måske en mellemting mellem 1 og 2.
Problemet med at sende til inkasso, er at det i en eventuel konkurs kun bliver et simpelt krav hvor du skal dele med alle andre (hvis ellers der er noget tilbage!)
Prøv i stedet som et led i din dialog med virksomheden, om du kan få sikkerhed i aktiv eller alternativ foretage udlæg i en kommende indbetaling virksomheden har tilgode. Dermed vil du kunne få dit tilgodehavende uden at dele med alle andre. Det skal dog bemærkes, at der er nogle omstødelsesregler ved en konkurs som kan skubbe dit krav sammen med alle andre, men det er efter min mening værd at forsøge.