Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man have en "tabt kurv"- funktion?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Maribo
Tilmeldt 27. Dec 12
Indlæg ialt: 328
Fra  WEBoptimist.dk Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmål fra FDIH, som man skal være medlem for at læse svaret på. Kender i svaret?

Må man have en "tabt kurv"- funktion?

Et medlem spørger om man må sende opfølgende e-mails til besøgende, der har efterladt varer i indkøbskurven?

Er det ulovligt er sende disse mails efterfølgende?


Med venlig hilsen
Jonas Ebbe

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

ved ikke om det lovligt eller ej, men vistaprint gør det f.eks hele tiden. og det er dæleme irriterende.

Fra Maribo
Tilmeldt 27. Dec 12
Indlæg ialt: 328
Fra  WEBoptimist.dk Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er ikke altid at det er en "fejl" at man har forladt en kurv :)

Så på den måde kan jeg godt se at det er irriterende at få en "Din ordre gik ikke igennem" mail.

Men rent firma mæssigt kan jeg godt se fordelen i at hente nogle flere ordre hjem, som ellers var gået tabt.

Det store spørgsmål er bare hvorvidt det er lovligt eller ses som spam?

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke lovligt.

Så længe indholdet af din e-mail har til hensigt at sælge noget til modtageren, må du ikke sende den, med mindre modtageren aktivt har accepteret at du må kontakte ham/hende pr. e-mail.

 

Fra Maribo
Tilmeldt 27. Dec 12
Indlæg ialt: 328
Fra  WEBoptimist.dk Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker at man kunne dreje den lidt til "Gik noget galt under din bestilling" ?

På den måde ligner det ikke en opfølgende salgsmail, men derimod service og hjælp til hvis noget gik galt under bestillingen? :)

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke se det ændrer på formålet af din mail: salg.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

WEBoptimist.dk:

Jeg tænker at man kunne dreje den lidt til "Gik noget galt under din bestilling" ?

På den måde ligner det ikke en opfølgende salgsmail, men derimod service og hjælp til hvis noget gik galt under bestillingen? :)

Det har ingen betydning, hvad det ligner, for vi ved alle, hvad det er. En (elektronisk) måde at bringe sig selv i erindring på - for at sælge noget. Altså spam.

At det så hos mig ville udløse den reaktion, at jeg sandsynligvis aldrig ville vende tilbage til den shop (hvis produktet kan fås nogen som helst andre steder) er så en anden historie.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

WEBoptimist.dk:

Jeg tænker at man kunne dreje den lidt til "Gik noget galt under din bestilling" ?

På den måde ligner det ikke en opfølgende salgsmail, men derimod service og hjælp til hvis noget gik galt under bestillingen? :)

Nej. Hvis noget ikke virker tager'kunden nok selv kontakt via tlf. eller mail.

Lad være med at tage så dumme chancer.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)