Hej Aminoer. Jeg har et spørgsmål i henhold til et projekt vi er igang med at søsætte, hvor vi efter en længere udviklingsfase nu har nogle juridiske problemstillinger, som jeg håber en har erfaring med og dermed kan hjælpe os videre uden den helt store advokatregning. Projektet bliver en online portal hvor vi agerer formidler i fotobranchen og der vil derfor være en privat forbruger samt en erhvervsmæssig forhandler, som sammen indgår i en salgssituation. Konkret vil forbrugeren kunne købe den fotografiske ydelse på portalen. Vores problemstilling står dog i, hvordan vi skal håndterer betalingen uden af agerer bank. Vores tanke er på nuværende tidspunkt, at vi efter forbrugeren har bestilt en ydelse først vil reserverer pengene fjorten dage inden udførelsen af ydelsen og ved datoen for udførelsen vil pengene blive trukket. Herefter opbevarer vi pengene inden produktet er lagt op og godkendt af forbrugeren, derefter har vi to scenarier i tankerne, enten bliver beløbet (minus x procent til os) udbetalt umiddelbart efter eller så bliver pengene holdt inden næste ”udbetalingsdag”, som vil være 2 gange månedligt. Vi kommer til at bruge Epay og understøtte både Teller og NETS, men ved ikke om det konkret har nogen indflydelse på dette. Håber nogle kan hjælpe om vi agerer bank, og i så fald hvad vi kan gøre for enten at komme uden om dette eller opfylde de nødvendige krav hertil, uden at skulle låne flere hundrede tusinde i banken. Som tillægsspørgsmål så er vi klar over at vi ikke må tjene renter på at have indestående på kontoen for andre, men hvordan gøres det rent praktisk? På for hånd tak! |
Godmorgen.
Jeg forsøgte mig med ovenstående igår, men kan det passe at andre ikke har stået i en situation hvor tvivlspørgsmålet omkring at agere bank er opstået?