Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med advokat-regning

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Nov 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har modtaget en advokat-regning på 7.500 kr., og jeg er meget overrasket herover. Jeg vil gerne høre jeres mening herom.

Jeg kontakter en advokat pr. mail om en idé til start af virksomhed med køb af ejendomme i flere forskellige lande. Jeg skriver kort om selve idéen og spørger, om han kan se mulighederne i at gennemføre idéen. Advokaten svarer, at han holder ferie, men jeg kan kontakte hans sekretær, og aftale et tidspunkt, hvor vi kan mødes og drøfte idéerne igennem. Jeg sender efterfølgende lidt mere information pr. mail, og skriver, at når du har læst det vedlagte, så vil jeg gerne snakke med ham - enten pr. tlf eller på hans kontor.
Han mailer senere tilbage for at hør, hvornår jeg kan tænke mig at komme til møde ? Jeg får en aftale, og er hos advokaten ca. 1 time.
Han skriver på fakturaen, at han har brugt 4 timer + sekretærtid.

Jeg forklarer på mødet at det er en idé, jeg går og pusler med, og han fortæller, at hvis der skal stiftes selskab m.v. og laves alle de nødvendige papirer (aktionoroverenskomst, vedtægter m.v.), så vil det komme til at koste ca. 50.000 kr. Bortset fra dette nævner han intet om priser og heller ikke for dette første møde.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:09

Antallet af timer lyder lidt højt for et møde på en time og booking af et møde (Det er vel det der er sket?)

Timeprisen lyder meget normal, og i bagklogskabens ubehageligt klare lys kunne du have spurgt til prisen inden mødet, det er ikke alle der giver første møde gratis.

Jeg ved at de advokater jeg bruger starter stopuret når man træder indenfor hos dem, så hvis man aflyser koster det nødvendigvis ikke noget.

Men få en forklaring på timeforbruget og luft din undren overfor advokaten og se om ikke du kan få skåret noget af prisen hvis det er. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:58

For lige at sætte de 50.000 kr. lidt i perspektiv, så kan jeg nævne at jeg betalte min revisor 8.000 kr. for at stifte et ApS og oprette de nødvendige papirer. Der var dog ikke brug for en aktionæroverenskomst.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)