Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken dokumentation skal jeg medbringe på min stand på kommende marked?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København Ø.
Tilmeldt 13. Oct 07
Indlæg ialt: 20
Fra  Shaving Joe Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er,

De fleste har nok set TV2's program om Told & Skat som jo blandt andet tager ud på diverse markeder, for at finde personer/virksomheder, som "glemmer" at opgive deres salg.

Jeg har købt en stand på Døllefjelde Musse markedet her i slutningen af måneden, hvilket bliver første gang, at jeg skal teste denne form for fysiks salg af. I den forbindelse vil jeg høre, om der er nogen som kan hjælpe med hvilke dokumenter samt eventuelt andre forpligtelser, man skal huske.

Følgende betalingsformer vil være mulige: Betalingskort via iZettle, Alm. webshop betaling via iPad, kontant samt MobilePay betaling via mit private nummer (med mindre der er problemer i dette. Laver selvfølgelig en overførsel til virksomhedskonto efter endt marked).
Jeg tænker at medbringe;

- Lageroversigt med mulighed for at kontere salg
- Kasse med kontanter samt dokument til opgørelse af salg

Alt andet kan Told og Skat vel slå op selv. Men er der andet jeg bør være opmærksom på at medbringe?

På forhånd tak for hjælpen :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes du lyder dækket godt ind . bare dine kvitteringer har dit navn og dit CVR og du kan jo dokumentere via Izettle med mere - så bare dine kunder får et bilag med de nødvendige oplysninger - i hånden eller tilsendt via mail direkte ved handlen- vil jeg mene du er dækket fint ind

vent at se om andre ved bedre

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København Ø.
Tilmeldt 13. Oct 07
Indlæg ialt: 20
Fra  Shaving Joe Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar John - Du er en stjerne :)

Se det er jo pinligt, for kvitteringer har jeg slet ikke tænkt over. Sådan går det, når man kun har en webshop, hvor det hele sker automatisk ;)

Det er nok de færreste som ønsker en kvittering, og det er vel kun nødvendigt at lave den i det tilfælde, ikke? Og vil det være nok med sådan et godt gammeldags hæfte, hvor man i samme ombæring skriver to bilag - et til kunden og et til egne regnskaber? Det er lidt skræmmende, for jeg tror aldrig jeg har oplevet nogen få en kvittering på noget på et marked a la Døllefjelde. Men deri nok grunden til at Told & Skat dukker op ;)

Tillægsspørgsmål: Jeg har nogle rigtig flinke venner og familie, som kommer dels og holder mig med selskab på standen og hjælper lidt med salget. De får intet for det (udover en bøfsandwich og cola ;) ), men spørgsmålet er, om dette er ok? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

kvittering skal du af med - men jeg mener det er ok den kommer via email - izettle osv - jeg mener faktisk du behøver den som bilag i en eller anden form til dig selv-  det er ikke nok at ha bankkonto som "kvittering"

Private der sælger eget indbo skal ikke følge de regler, men erhverssælgere skal og ja nok derfor skat er lidt oppe på mærkerne

Ja det er nok helt ok - du skal kunne redegøre for dem og de skal nok ikke lige være på dagpenge eller anden social ydelse - for så vil myndighederne nok dykke mere ned i evt sorte penge - men ellers tror jeg ikke - når du ved hvem der er hvor og hvornår, at nogen blander sig i det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thisen,

Det er rigtigt, at SKAT er begyndt og være mere oppe på mærkerne om man skal have kasseapparat med på markeder, da det absolut er blevet meget nemmere og dermed også muligt for alle kræmmerne at have dette med på markederne.

Det smarte ved at have et kasseapparat med dig på standen, er ligeledes at du kan have styr på alle de nødvendige dokumenter, du kan komme til at skulle have brug for i længden. Du kan her gemme kvitteringer og importere dataene direkte ind i dit økonomisystem som f.eks. e-conomic. Det er derfor også et spørgsmål til dig selv om du regner med at skulle tage af sted på marked flere gange, for i så fald ville det gøre hverdagen for dig meget nemmere.

Du kan læse lidt om vores kasseapparater FlexPos på siden her og du er også velkommen til at kontakte mig på jh@iadvice.dk hvis du har brug for mere information eller hjælp om dette. 

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes også en del APP's til Ipad der fungerer som kasseapparat, så du ikke behøver at investerer i hardware.

Har ikke lige prøvet nogle af dem endnu, så kan desværre ikke anbefale nogle specielt, men måske der sidder nogle med nogle erfaringer?

Natasha 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)