Hej folks, Efter et kedeligt møde med min bankrådgiver er min længere tids frustration kulmineret med at jeg ikke vil være kunde hos dem mere. Jeg er blevet mødt af en bankrådgiver som udelukkende tænker i en boks, samt standard produkter - Hendes opfattelse af en ung person er åbenbart ikke én der er fremme i skoene, som jeg mener jeg er. Jeg har været nede og snakke om en smule likviditet til stiftelse af et ApS, men hun havde åbenbart allerede besluttet sig inden jeg mødte op med budget, årsopgørelser osv - Hun kiggede ikke engang på mit budget som viste et solidt rådighedsbeløb EFTER ydelsen på lån. Så nu kan jeg ikke komme videre med mit projekt, da jeg ikke har nogle rentesatser at regne med i budget. Hun tilbød dog at hæve min kassekredit - På betingelse af at jeg underskrev en aftale omkring en livsforsikring dernede... Nej om jeg vil tegne en forsikring mere for sølle 50.000. Det skal lige siges at jeg ingen gæld har, så er ikke fordi jeg har gæld ;)
Hvilke banker kan i anbefale til både privat- og erhvervsøkonomi? Hvilke rentesatser har i måtte betale, samt hvilken sikkerhed? |
Jeg tror ikke det kommer så meget an på banken mere den rådgiver man har i banken.
Jeg har både sydbank til privat og erhverv, privaten i horsens som er en lille bitte afdeling hvor der sidder 3 rådgivere - det er super personligt, han skriver gerne af og til og hører hvad jeg nu ellers har gang i af nye ting og sager, også selvom banken ikke har noget i klemme.
Erhverv har vi i sydbank vejle, hvor vi startede ud med en lidt ældre rådgiver der aldrig lod sig høre fra, vi snakkede med ham 2 gange og det var alt, så fik vi ny rådgiver for noget tid siden, kort tid efter skulle vi i banken og låne nogle penge til et nyt projekt og han var en super flink fyr, vi fik snakket det hele igennem, han brugte lang tid på at sætte sig ind i tingene.
Så alt i alt har jeg rigtig god erfaring med sydbank, men der findes sikkert også crappy rådgivere i den bank :)