Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg/videresalg af game keys

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Jeg går lidt og tager tilløb til at springe ud som iværksætter, og det eneste som egentlig holder mig tilbage er usikkerhed omkring hvad jeg må og ikke må.

Planen var at sælge game keys til pc spil, som man så kan indløse på steam, origin osv. Men jeg er i tvivl om hvorvidt det kan gøres, så jeg ikke bryder nogle regler. Optimalt set ville det være nemt bare at købe en key hos en anden forhandler (Der findes mange billige i udlandet som fx kinguin.net) og så bare sælge den videre. Men dels ved jeg ikke om man bare må sælge keys videre, og dels ved jeg heller ikke om man må når det kommer fra udlandet og så videre.

Jeg har søgt rigtig meget efter det, man har ikke kunne finde noget som var behjælpeligt, så vil gerne høre om der er nogen af jer der ved noget.

Startkapital er der heller ikke utroligt meget af, så at placere en stor ordre hos en leverandør er ikke realistisk desværre - men det er måske den eneste mulighed?

På forhånd tusind tak.

Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 14:42

Hvis du bare vidersælger så er du jo nød til at sætte prisen højere og de fleste idag er ret bevidste om at købe keys de billigste steder :) Den branche du vil bevæge dig ind i er lidt et gråt område her i Danmark da der er mange knap så lovlige måder at gøre det på og vælger man at gøre det efter bogen så bliver du underbudt af de mange udbydere fra udlandet.

Tilmeldt 6. Apr 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:46

Men hvis man stadigvæk kunne købe en billig key i udlandet og sælge den i Danmark, ville man være rimelig konkurrencedygtig sammenlignet med andre forhandlere på det danske marked. Selvfølgelig kan man ikke konkurrere med de billige udenlandske, men planen var også at lave en der konkurrerer med de danske. Men nu siger du gråzone, er der ikke nogle regler, eller noget... et eller andet..? Har desværre ikke rigtig noget at gå ud fra. Optimalt købte jeg jo bare en key hos en billig i udlandet og solgte den videre her i Danmark, men det er vel ikke helt så simpelt?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)