Er her en der kan hjælpe mig? Skat har ikk givet mig mit befordring for 2012. Men virker bare vildt når jeg regner på det. 76000kr skal jeg have. Kørte oss 55000 det år. Men har lavet et regnestykke og vil høre om der en der ville gennemtjekke det for mig ? |
jeg tror bare du skal forklare det meget mere
Befordring = fra hjem til arbejdsplads - intet fradrag for første 24 km og så 2,10 kr fra 25 til 120 km per dag og 1,05 kr derover om jeg husker 2012 ret
Normalt vil ens faste arbejdsplads fremgå direkte hos skat som jo har ens bopæl og arbejdsadresse og så regner skat det selv ud
Der er ikke så meget regnestykke - mere at påvise hvor mange dage man har haft denne rejsevej
Er det statens takst - kørepenge - så er det jo kørebogen som skal være dokumentation - hver dag der er kørt firma - dato - km stand start - fra sted - til sted - formål/besøg hos - km ialt og så 3,80 kr for første 20.000 km og 2,10 derover -
Igen reativt simpelt regnestykke og problem kan så være om skat accepterer kørebogen som korrekt
i begge tilfælde skal du huske det er fradragsværdien du får ud af det - skat giver ikke beløbet men du får fradragsværdien
vh John Hannover