Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat befordring

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Er her en der kan hjælpe mig? Skat har ikk givet mig mit befordring for 2012. Men virker bare vildt når jeg regner på det. 76000kr skal jeg have. Kørte oss 55000 det år. Men har lavet et regnestykke og vil høre om der en der ville gennemtjekke det for mig ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:45

jeg tror bare du skal forklare det meget mere

Befordring = fra hjem til arbejdsplads - intet fradrag for første 24 km og så 2,10 kr fra 25 til 120 km per dag og 1,05 kr derover om jeg husker 2012 ret

Normalt vil ens faste arbejdsplads fremgå direkte hos skat som jo har ens bopæl og arbejdsadresse og så regner skat det selv ud

Der er ikke så meget regnestykke - mere at påvise hvor mange dage man har haft denne rejsevej 

Er det statens takst - kørepenge - så er det jo kørebogen som skal være dokumentation - hver dag der er kørt firma - dato - km stand start -  fra sted - til sted - formål/besøg hos - km ialt og så 3,80 kr for første 20.000 km og 2,10 derover -

Igen reativt simpelt regnestykke og problem kan så være om skat accepterer kørebogen som korrekt

i begge tilfælde skal du huske det er fradragsværdien du får ud af det - skat giver ikke beløbet men du får fradragsværdien

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 11:28
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:38

Min fornemmelse er, at problemet som sagt ligger i at få skat til at godkende kørslen, uanset det er til arbejdsplads eller vi taler kørepenge fradrag.

Jeg mener at huske trådstarter var selvstændig og røg i problem med konkurs og gæld - og hvis kørsel her f.eks. er mellem hjem og en arbejdsplads hvor der ikke er andre end trådstarter her til at godtgøre, at der blev arbejdet derfra hver dag - så KAN forklaringen i, at skat ikke selv har det med, ligge der.

Specielt når det ligger et par år tilbage, vil trådstarters fokus derfor nok være, at påvise, at der rent faktisk var transport med de mange km (noget med mindst 275 km/dag om jeg forstår) eller hvis kørepenge, at der er kørebog efter alle kunstens regler Stick out tongue

Kom med de konkrete tal - og vi kan sagtens hjælpe med at regne:

Kørt hjem til arbejdsplads og retur (let at dokumentere hvis alm ansat da arbejdsgiver jo ved det og sværere måske hvis trådstarter selv er ene ejer) antal dage faktisk transport x antal km per dag:

alternativt: kørt i egen bil for firmaet med kørepenge efter statens takster - antal km efter korrekt kørebog:

vh John Hannover

Tilmeldt 14. Mar 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:18

Nej det var for en arbejdsgiver i Kbh. Da boede jeg i Nakskov og kørte privat fra hjem til arbejde og tilbage

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:02

Skadenogspætten:
Nej det var for en arbejdsgiver i Kbh. Da boede jeg i Nakskov og kørte privat fra hjem til arbejde og tilbage
ja så skal du absolut jo ha befordringsfradrag for de km - brug KHA modellen til at beregne  Lidt underligt, at det ikke automatisk er med på 2012 årsopgørelse, det ville det normalt være da skat jo kender din adresse OG din arbejdsgivers. I skat.dk under din skattemappe bør du også kunne se hvordan det er beregnet - men ellers må du jo regne det ud som tidl beskrevet og ændre (evt skrive til skat)

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)