Hej med jer. Jeg er er ikke iværksætter endnu, har dog iværksætter fremtidsdrømme, og kender derfor til amino. Jeg står i en situation hvor jeg godt kunne bruge arbejdsgiveres synspunkt. Jeg håber i vil give jeres input. Jeg færdiggjorde "for nylig" min uddannelse, efterfulgt af barsel som netop er endt. Jeg er gravid igen og glæder mig til at få nr. 2, og få næste barsel overstået. Jeg synes det er fantastisk dejligt at få de 2 børn jeg gerne vil have "overstået", og mens jeg er gravid og på barsel med nr. 2, kan nr. 1 få nogen kortere dage i vuggestuen end ellers. Projekt børn, ender altså ud i at jeg efter, jeg endte mit studie, får brugt 3 år væk fra studie og arbejdsmarked. Som sagt er jeg glad for at få de børn jeg gerne vil have nu, og vil derfor fokusere på at få en karriere efterfølgende. Jeg møder dog bekymring omkring mig. Folk bekymre sig om, hvorvidt jeg nu også kan få en plads på arbejdsmarked efter at have været væk i 3 år. Det sætter sig lidt i mig, for jeg er da super bange for at være arbejdsløs og ikke attraktiv. Nu nævnte jeg, at jeg har iværksætter drømme, jeg er dog ikke interesseret i at starte selv før jeg har mere erfaring indenfor den branche jeg nu er uddannet i. Erfaring og kollegaer står højt på min ønskeliste efter nr. 2 barsel. Hvis i nu fik en ansøgning fra en mor og fagligt dygtig kvinde, der har valgt at bruge 3 år efter endt studie på at få unger, ville i ligge ansøgningen til side, og satse på en som ikke har været væk fra arbejdsmarked? Altså er mit valg ift. familie og børn en kæmpe ulempe? Mange tak for jeres tid! |
Hejsa
Det kommer an på rigtig mange ting, og ikke mindst på typen af job og uddannelse
Når det drejer sig om det første job er CV'et jo altid noget tyndt - så barsel eller ej vil der være mange job som du slet ikke vil kunne komme i nærheden af - men sådan er det jo altid.
Når der er tale om den slags "entry-level" job som vil være relevant for dig, så kan det at du har fået børn først jo sagtens ses som en fordel også - jeg mener som arbejdsgiver giver det jo en forventning om at du ikke er på vej på barsel lige med det samme, og det er jo altid et plus - om det så er et minus at det er 3 år siden du har beskæftiget dig med dit fag, afhænger meget af faget.
//Morten