Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad må jeg kalde min webshop?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Apr 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg håber at nogen kan hjælpe mig.

Jeg påtænker at opstarte en wepshop og jeg har fundet ud af hvad jeg gerne vil kalde min side. Domænet er ledigt og der findes ikke andre danske virksomheder med samme navn, men ved googlesøgning finder jeg, at "mit navn" findes i både Frankring og Belgien - de to sider har intet med hinanden at gøre og de sælger ikke samme produkt som jeg. Men må jeg bruge navnet her i DK når nu det er taget i udlandet?

Håber nogen kan svare mig herpå. evt. gerne med link til lovgivning på området.

Rigtig god aften.

/Isolde86

Fra Kbh.
Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er totalt uproblematisk, så det må du gerne - Det eneste jeg ville tjekke er om navnet er trademærket og om du dermed kunne komme til at træde deres rettigheder for nær - Du kan tjekke for TM her (det er gratis): http://www.markify.com/main.html

Tilmeldt 29. Jul 14
Indlæg ialt: 108
Fra  April Storm Photo Skrevet kl. 04:16
Hvor mange stjerner giver du? :
I længden vil det nok bære bedst for dig at finde dit helt eget navn. Både for at undgå at blive forvekslet med de andre, men så er du da også helt sikker på at der ikke er nogen af dem der senere hen gør krav på navnet eller lignende.
Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 07:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er naturligvis bedste ikke at stjæle andre brands etc. 

Men nogle gange må man bare sige F**K det, sætter forretningen igang - knokle for at få det til at fungere, hvis de en dag skulle mene du har trådt ind på deres enemærker om 3-5 år, så må man håndtere det til den tid. :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)