Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Deltids håndværker uden CVR nr?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle..

Er kommet lidt i tvivl om hvorvidt jeg skal momsregistreres eller ej. Håber der er nogle der vil hjælpe :)

Jeg er udannet tømre, og er nu i gang med at læse til konstruktør. Jeg kunne godt bruge lidt ekstra oven i min SU. Derfor kunne jeg tænke mig, at tage lidt små opgaver ind i nogle weekender samt ferier. 

Jeg er bekendt med at min omsætning ikke på være over 50.000 om året, og at jeg skal skrive på min årsopgørelse hvad jeg har tjent. 

Men gælder der nogle sær regler i mit tilfælde ?   

Mvh Mathias

Tilmeldt 3. Apr 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:22
Nej du er helt med, hvis du driver håndværksvirksomhed som enkeltmandsvirksomhed, kan du bare gå i gang, du behøver ikke at registrerer dig nogle steder eller have brug for CVR-nummer så længe du omsætter for under 50.000 på en 12-måneders periode. Det vil dog være en fordel at have CVR, da du så kan trække indkøbt værktøj, kørsel (benzin, parkering, bilafgifter?) og hvad ved jeg fra og få fradrag for det. Du skal huske på at føre dit lovpligtige regnskab. Det skal ikke skræmme dig væk, da du med Dinero (Aminos gratis regnskabsprogram) nemt kan føre et rigtigt regnskab lige efter loven. Held og lykke og god påske!
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:23

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)