Jeg skal indberette min første moms, men kan se 1. kvartal sluttede den 31. marts, men hvad gør jeg så?? jeg bruger Dinero som regnskabsprogram. Jeg har stadig nogle regninger fra marts måned som jeg ikke har nået at få lagt ind endnu, kan jeg stadig godt gøre det og når jeg så er færdig, skal jeg så bare trykke på afregning af moms og indberette det til skat og så går man automatisk over i 2.kvartal? Det her regnskab er ikke min stærke side så håber der er nogen der kan hjælpe mig :)
fristen for at indberette for dig er 1/6 så der er masser af tid. Bare ind med alle regninger du har - der er som ingen grund til at vente med at lægge dem ind, og når du har alt inde og ved der ikke kommer flere fra 1. kvartal - så kan du køre indberetningen og programmet går automatisk videre til 2. kvartal og venter bare på at du bekræfter, at skat har trukket de penge de skal (eller indbetalt). Skal du har penge retur, så kommer de normalt inden for 14 dage efter indberetning. Skal du af med penge, trækker skat dem først i Juni
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Så egentlig ville jeg kunne vente med at indberette til 1.juni (hvilket jeg selvfølgelig ikke gør) ? Men hvad så hvis jeg ventede 14 dage så ville jeg jo have nogle køb og salg for april måned som jo ikke hører med i 1. Kvartal, det giver ikke rigtig nogen mening for mig
Okay det er da virkelig smart, men nu når jeg så kommer til at kigge inde i dinero, så tror jeg at jeg har gjort noget helt forkert, for ved bilagsdato, skal jeg vel lave datoen om så det er den samme som står på mine kvitteringer, ik??
ja - du skal bogføre så du bruger den dato der generelt står på faktura og bilag og ikke nogen anden dag - Moms for første kvartal regnes jo kun for bilag med den dato. Bogøring altid med den dato der står på bilaget
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER