Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Passer EXW eller FOB bedst til mine behov? (Fragt fra Kina)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Mar 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Jeg sidder lige nu inde på diverse hjemmesider såsom Alibaba og GlobalSources. Jeg leder selvfølgelig efter det bedste tilbud på min ønskede varer.

Dette er min og partners og mit første projekt, og vi har derfor ikke mere end den viden, som vi har kunne skrabe til os ved hjælp af Amino, YouTube-videoer og andre hjælpsomme hjemmesider.

Nok om os, og nu mere specifikt om vores problemstilling.

Vi skal til at købe 3-5000 styks af en specifik vare. Der er mange tilbud, men prisen for FOB fragt ligger i mellem 0,2 - 1,2 $ alt efter kvalitet. Umiddelbart står vi ikke til at bestille endnu en levering i nærmeste fremtid, og derfor vil dette formentlig blive en engangsfornøjelse alt afhængig af succes.

Vores spørgsmål er så til jer: siden at producenterne kun skriver prisen på FOB fragt, er det så fordi, at de gerne vil have os til at bruge FOB fragt? Eller er det bare kutyme fra producentens side kun at skrive prisen på denne form for fragt?

Derudover, så vil vi gerne vide, hvad der generelt er billigst, hvis vi skal have en levering med vores behov? 

Jeg håber, at I forstår mit spørgsmål, ellers så må I spørge mig. Hvis I mangler informationer om vores, før at I kan hjælpe os, så må I ligeledes spørge ind.

På forhånd, tak for hjælpen - god vind fra min partner og jeg!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Umiddelbart antager jeg at i ønsker at anvende Søfragt, det er forholdsvis langsomt (25 - 35 dage) men billigt hvis i har en rimeligt volumen af gods (min 1 M3 / 1000 kg)

FOB er klar det mest bedste og letteste for jer at anvende, da i så kender varens pris helt frem til skibet. Da FOB ikke dækker hovedfragten bør i få en dansk speditør til at hjemtage godset FOB Kina da det vil blive det billigste løsning for Jer.

Få  en "all in pris"  FOB Kine til Jeres ønskede adresse i Danmark.   Husk at for at få et tilbud skal i kende Godsets vægt samt volumen. 

 HUSK at i skal tegne en selvstændig transportforsikring,  det koster normalt ,025- 0,40 % af varens pris.  billige transportforsikringer kan købes hos First Marine A/S www.firstmarine.dk/

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Husk i øvrigt at I skal være moms og importør registreret for lovligt at kunne importere vare til videresalg.  Det kræver man er min. 18 år.

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

FOB betyder : free on board, d.v.s. at leverandøren sørger for at bringe varerne om bord på skibet, og at det er med i den pris i har fået opgivet.

EXW betyder : Ex Works, d.v.s. at leverandøren sætter varerne på lageret eller et andet anvist sted, og herfra skal køber så selv afhente varerne og evt. bringe dem om bord på skib/fly.

Med mindre man har styr på fragtpriser i forskellige lande, er det bedst af få en FOB pris, så ved man præcist hvad det koster at få sine varer ombord på skib eller fly. Husk at prisen IKKE inkluderer fragt med skib/fly FRA havnen eller lufthavn til Danmark.

Husk også at forsikre varerne.

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
HUSK at i skal tegne en selvstændig transportforsikring,  det koster normalt ,025- 0,40 % af varens pris.  billige transportforsikringer kan købes hos First Marine A/S www.firstmarine.dk/

Hej Ravn,

Meget god og brugbar rådgivning.  

Jeg har tit brug for transportforsikring for mine kunder, og plejer at bede vores kinesiske leverandører til at købe den. Nu kan jeg forsøge at kontakte denne virksomhed du har nævnt. Men jeg kan ikke se fra website, hvor priser står. Det er også lidt svært at finde ud af hvilke forskiring man skal tegne fra deres hjemmeside.

mvh, Anne  

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anne

Det er en rigtigt dum ide at købe forsikringen fra en kinesisk leverandør, da det kan være usikkert hvad forsikringen dækker, ligeledes kan det være meget vanskeligt at gøre noget hvis der opstår en tvist med forsikringsselskabet.

Man bør altid altid købe en forsikring på udvidende danske betingelser også kaldet " institute Cargo clauses A"  Denne forsikring dækker i modsætning til andre forsikringer også Tyveri / bortkomst af godset. 

Her kan du se dækningen af de forskellige forsikringer.    https://www.firstmarine.dk/?p=17

Prisen på selve forsikringen afhænger af transportform, varetype samt hvor i verden transporten foregår.  Du kan enten tegne en forsikring online på en enkelt forsendelse eller lave en årlig generalpolice som dækker alt din fragt, hvilket gør forsikringen billigere. 

Jeg vil forslå at du kontakter dem så du kan få lidt rådgivning. 

 

 

Hilsen

Ravn

 

 

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn,

Tak for yderligere forklaring. 

Vi køber ikke forsikring fra kinesiske leverandører, men bede om leverandørne til at købe forsikring for os fra stor forsikringsvirksomhed såsom "China Pacific Insurance (Group) Co., Ltd.", når vi skal have pakken sendes med express /kurer. Det gør vi tit med høje værdi varer, såsom smykker. Forsikringen dækker mange andre ting, også tyveri/bortkomst af godset. 

Når vi skal have høje volume varer sendes med sø-fragten, er det vores danske speditør, der hjælper med at købe forsikring. 

I begge tilfælde fungerer det godt. Jeg vil bare give mine kunder flere valg, derfor finder jeg din oplysning brugbar. 

Mvh, Anne 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Anne Z:
I begge tilfælde fungerer det godt.

Har du nogen sinde haft brug for at forsikringen skulle dække en skade/ bortkomst?  Vær i øvrigt opmærksom på at mange forsikringer har en klausul om at de ikke dækker smykker og ædelmetaller. (det står typisk med småt)

Normalt er det alt for dyrt at købe forsikring igennem en speditør.

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Mar 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen, Allesammen

Mange tak for de utrolig brugbare oplysninger - især det med nødvendigheden af en forsikring. Det var jeg ikke stødt på før, trods efterhånden mange timers research. Min partner og jeg vil kigge videre på FOB løsningen, for det lyder helt klart til at dække vores behov størst.
Ingen af os er 18, endnu, men vi skal ikke have sendt leverancen før mindst en af os er myndige. Men tak for informationen!

Endnu en gang mange tak for de hurtige og konstruktive svar.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)