Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har jeg dummet mig - om søgeoptimering og PageRank

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har lige startet en netshop. Vi har to domæmer, jeg kalder dem lige noget (eksempler): www.voresbutiksnavn.dk og www.vores-butiks-navn.dk

Selve shoppen ligger på vores-butiks-navn.dk. Domænet uden bindestregerne fører direkte til den anden,- altså til shoppen.

Jeg har forsøgt søgeoptimering og tilmeldt os alverdens shopindexer,- alle under navnet uden bindestregerne (altså ikke der, hvor shoppen ligger).

Hvordan påvirker det Googles søgning i vores side? (vi er steget i graderne, når man søger på vores varer). Er det bedre at ændre hvor shoppen ligger / alle shopindexerne eller er det ligegyldigt?

Venlig hilsen Sanne

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 09:28

Hej Sanne,

Lidt har du ja. Det er ret vigtigt at have en konsekvent strategi fra starten.

Alt andet lige, må man forvente at resultatet ville være bedre hvis I har benyttet det samme domæne i alt markedsføring. Dog har i husket at vidrestille det ene domæne til det andet, vær her sikker på at det er et 301-redirect. Sikre jer samtidigt at ved indtastning uden www foran, det også blive redirectet til www.vores-butiks-navn.dk.

Ved ikke hvor længe i har været på markedet, for der er jo altid en risiko når man ændrer på tingene. Det jeg ville gøre var at flytte shoppen til domænet uden bindestrege, sørger for at hvertenkelt vare og side bliver flyttet ved hjælp af et 301-redirect.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:30

Hej Sanne

Ved at du benytter en 301 redirect får du overført den popularitet, du har fået opbygget hos Google.

Problemet ligger i det øjeblik at indholdet er identisk eller tæt på, men det er det vel ikke? For så anses det som to ens sider, og det kan du blive straffet for hos Google for det, som hedder duplicate content.

Hilsen

Nicolas Zangenberg

Med blog om online markedsføring på Erhvervsbladet og firma A-BETTER-TRAFFIC.COM

Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:06

Tak for de gode og brugbare svar.

Hvordan ved jeg om det er en 301-redirect jeg bruger? (den "forreste" side er tom, den viser bare videre)

Og hvordan får jeg siden til at komme frem ved at gemmme www? Når jeg skriver navnet uden www kommer siden nemlig ikke frem?

Sanne

Fra Ølstykke
Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 205
Fra  Webjuice.dk Skrevet kl. 12:59
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 13:30

Sanne2007:

Og hvordan får jeg siden til at komme frem ved at gemmme www? Når jeg skriver navnet uden www kommer siden nemlig ikke frem?

Kontakt dit webhotel/hostingudbyder

Navneserveren er sandsynligvis ikke sat op til at videresende requests på www.domæne.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 14:41

Hej

Hvad med at oprette domænet med bindestreg i limkkatalogerne? Så har du dobbelt så mange indgående links, halvdelen til det ene domæne og halvdelen til det andet? Måske det går an fordi domænerne er forskellige.

Mvh Jesper

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)