Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklamation/ombytning af vare

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en kunde, som skal have ombyttet en vare, da den modtagne ikke er helt optimal allerede efter 1 uge.

Hvordan gør jeg regnskabsmæssigt eller rettere hvad SKAL jeg gøre?

Skal der laves en kreditnota og en ny faktura? Det skal der vel ikke, da hun jo ikke skal have penge tilbage, men bare en ny tilsvarende vare.

Eller sender jeg bare den nye varer til hende? Men hvad med forklaringen på hvorfor jeg har haft en udgift til forsendelse den dag, hvis der ikke foreligger en faktura.

Ja I kan nok høre jeg tænker over tingene og vil gerne gøre det helt rigtige.

På forhånd tak.

 

Mange hilsner Githa

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er tale om en anden vare (type, farve etc.) så ville jeg lave en kreditnota+ny faktura, ellers ikke.

Du kan sagtens have udgifter til forsendelse, som ikke er direkte relateret til et bestemt salg eller et salg i det hele taget, fx returnering af varer til en leverandør, fremsendelse af vareprøver etc.

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Vær opmærksom på at du og kunden kan have en interesse i en form for dokumentation for omleveringen. Er der fx tale om en ombytning for at udbedre en mangel så har kunden reklamationsfrist til 2 år efter omleveringen - ikke efter oprindelig levering.

Jeg er enig i at du ikke behøver dokumentation aht bogholderiet, Hvordan du tilrettelæger det andet hensyn er op til dig. Evt. håndskrevet notat på din fakturakopi "Omleveret iht tlf aftale 20.11.2007" og hvis du så er flink en fotokopi til kunden. Eller hæft kopi af følgebrevet bag din gamle fakturakopi.

Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, tak for hjælpen.

Kunden skulle have en vare helt i magen til, dog uden fejlen selvfølgelig Wink

Hun havde sendt sin faktura med retur, hvorpå jeg skrev den var ombyttet til ny d. 22/11-07 osv. Tog en kopi af den til min egen mappe og sendte originalen med tilbage med de tilføjede oplysninger.

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 128
Fra  Bendani Software Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Normal procedure er at du laver en ny faktura, men ændrer salgsprisen til kr. 0,00, og skriver i linien nedenunder "Ombyttet jf. faktura xxxxx" hvor xxxxx er originalfakturaen. Fragten bogfører du bare som fragt, som normalt, og ombytningsfakturaen som normalt også (til kr. 0,00). På den måde vil du altid kunne bevise overfor SKAT at den faktura er OK, og dig lager vil også stemme (der er jo taget én ud af lageret).

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)