Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor kan man få produceret GOTS certificeret sengetøj til lille virksomhed?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jul 12
Indlæg ialt: 34
Fra  kidzROOM Skrevet kl. 12:32 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen der har styr på hvem der producerer GOTS-certificeret sengetøj. Og hvor få stk kan man starte med at få lavet og til hvilken pris ca?

Mvh Sabina 

Tilmeldt 2. Jun 13
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 13:11 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :-) har du tjekket www.global-standard.org ud?

Ps: min erfaring er at få leverandører i bl.a. Kina, Indien og Bangladesh producerer små ordre (under 1000/ 3000 pr farve/ style), så skal det være hvis de evt har et restlager de vil sælge af. Hvor mange styk tænker du?

Vh Maria

Tilmeldt 17. Apr 14
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 12:44 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du sikkert at du vil overbetale for GOTS certificat, som koster virkeligt meget? Du få identisk stof meget billigere uden GOTS certifikat. Desuden, glem alt om Global Organic Textile Standard (GOTS) certifikat hvis den kommer ikke fra EU land, for i Asia eller Turkiet den kan kobes på basaar ... og derfor er ikke helt respekteret af branchen. I stedet for du skal have OEKOTEX certificeret stof som giver en garanti at fibre brugt under produktion af stof indeholder ikke helbreds skadelige substancer/giftsstoffer. Den skal også helst kommer fra EU land, hvis du vil undgå problemer ved salget.

Vi kan skaffe GOTS certificeret stoffer/OEKOTEX certificeret stoffer direkte fra producenter i Polen, og trykke det med dine prints med giftsfri farver. 

Vi tilbyder udvikling af dine tekstil designs såsom tøj/sengetøj prisbilligt i Polen, fra dine tegninger og til mønstre, prototyper og samples. Du behøver ikke at kende noget som helst til branchen, for vi giver gratis rådgivning til nystartere.

Og hvis du blive tilfreds, kan vi fortsætte med serieproduktion prisbilligt på en Polsk systue.

Du har den sikkerhed at det polske retssystem samarbejder tæt med det danske under EU, så både dine copyrights og din kontrakt med os blive beskyttet ligesom du har produceret i Danmark, men meget billigere. Det kan du ikke få hvis du vil producere i Tyrkiet eller i Asia. Forsendelser/transport er ikke så dyrt, det er "flexible" at producere så tæt på Danmark (det kan bestemme succes eller nederlag), og "made in Poland" (forstået som "Made in EU") sælger dine produkter langt bedre sammenlignet med "made in Asia", og langt billigere end „made in Danmark”.

Vi kan også forsøge at finde billige stoffer og tilbehør som du bruger i kollektionen hos de polske producenter/leverandører, og trykke det med prints eller brodere langt billigere end i Danmark. Det samme med logo labels og vedligeholdelses labels som kan være indvævet i jaquardbånd eller trykte i satinbånd.

Jeg er en udlandsdansker og forretningskonsulent med over 25 års erfaring og jeg bor i et område i Polen med flere professionelle systuer, og professionelle folks i branchen. Min kone er en dygtig skrædder og det er hende som organisere og passer på produktionen i den højeste kvalitet af udenlandske ordrer. Du kan kontakte mig på leszek@filmfactory.pl

Tilmeldt 2. Jun 13
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 14:12 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm jeg er fra konfektionsbranchen og kender ikke til at GOTS skulle have et dårligt ry?? Og at sige vedkommende skal købe OEKOTEX? Bare så vi alle er enige; OEKOTEX certifikatet har intet at gøre med økologisk produceret eller økologisk dyrket bomuld.
de GOTS certificerede produkter der kan købes på basarer er vel ligesom der også kan købes både Nike og Gucci. GOTS er en af de stærkeste og skrappeste mærkningsordninger der er inden for tekstiler og den vinder støt frem. (Måske man kan fornemme at jeg er Pro GOTS? :-)) Jeg mener klart GOTS er den skrappeste mærkningsordning vi har pt og den det er lykkedes best med at blive World-wide. Der findes masser af nationale mærkningsordninger der også er gode, men ønsker man at sælge internationalt kan dette give nogle udfordringer. Hvis du "kun" påtænker salgslande som Danmark og evt også Tyskland kan du også overveje at bruge EU-blomsten.
Men hvis trådstarter generelt er interesseret i mere bæredygtig produktion af bomuld (da produktion af konventionel bomuld er enormt miljøbelastende) skulle du tage at læse lidt om BCI :-)
Vh Maria

Tilmeldt 25. Jul 12
Indlæg ialt: 34
Fra  kidzROOM Skrevet kl. 16:17 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar:) Uden at vide en masse om specifikationerne, ser jeg i hvert fald selv GOTS som et super kvalitets stempel, som jeg ville være stolt af at mit produkt havde. Men om det er utilnærmeligt rent økonomisk, når man er en lille virksomhed ved jeg ikke.

Jeg tænker så få stk som muligt til at starte med, men både baby og junior sengetøj, evt i to varianter, hvis økonomien tillader det:)

Har i nogle priseksempler må i gerne sende til Sabinamadsen@hotmail.com

Tilmeldt 24. Mar 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:19 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Les!

Din email virker ikke. Er der andre måder du kan kontaktes på? 

Mvh Caroline

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)