Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du en blomsterforretning og har du succes???

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jun 13
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen derude der har lyst til at dele deres erfaringer omkring det at drive blomsterforretning?

Holder i kun lige en overlevelsesløn hjemme, eller er der rent faktisk stadig mulighed for at åbne en solid forretning, der kan skabe overskud?

Jeg ved godt det er et meget flagrende spørgsmål. Jeg synes bare jeg læser rigtig mange steder, at det kun er de færreste, der tjener er fornuftig skilling på blomster. Alligevel ligger der jo blomsterbutikker på hvert treide gadehjørne.

Og ja jeg ved også godt det handler om at kunne differentierer sig fra konkurrenterne. Men tænker lidt om blomstermarkedet er lidt ligesom markedet for tøj/ børnetøj er? Masser af konkurrenter og maks presset på pris?

Og er det efterhånden nærmest passé at drømme om at åbne en fysisk butik, hvor man yder sublim service, face-to-face? hedder det i fremtiden bare www.? GIDER vi danskere efterhånden lette vores små indrettede for at handle og har vi overhovedet TIDEN til det? :-)

Sidder der nogen derude, der evt. har et par guldkorn de kunne have lyst til at dele? :-)

God aften til alle Aminoer :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:17

Jeg er ikke blomster butiks ejer, men jeg synes at sådan noget som blomster skal købes lokalt hos blomsterhandleren og tror ikke at webshops vinder over almindelige blomsterbutikker, jeg vil i hvert fald gerne se hvordan blomsterne ser ud inden jeg køber dem. Min lokale blomsterhandler klarer sig i hvert fald fortrinligt men hun er også engageret og yder en fantastisk service. 

Næsten alle markeder er sådan i dag at der er skarp konkurrence og pres på prisen, ,it eget eksempel er vinduespudser, der er vinduespudsere over det hele men det er stadig nemt og finde kunder uden og du,på prisen.

Tilmeldt 2. Jun 13
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 07:42

Hej Jacob, tak for dit svar og pointe :-) jeg brænder for service og elsker at gøre andre mennesker glade. Jeg bliver selv glad i låget af blomster med deres farver, former og dufte. Blomster er sådan et "Quick-fix" hver eneste dag, hvor jeg endda kunne blive betalt for at få mit fix! ;-)
Jeg har før haft skrevet lidt indlæg om at starte egen stofforretning, men må også erkende at jeg simpelthen ikke kan finde kapitalen til det. Det kræver et stort og dyrt varelager. Blomster brænder jeg i samme grad for og her skal der ikke risikeres lige så meget kapital. Grundessensen i det hele, bunder i trangen til at kunne gøre andre mennesker glade, ved at yde god service og sælge et godt produkt jeg er stolt af.
Min drøm om egen butik, kan i hvert fald ikke slippe min hjerne og har nu været der en del år efterhånden.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 07:57

Hej Maria, 

Det er mange ting, der er afgørende for success. 

Personligt, så køber jeg vel halvdelen af mine blomster indkøb online, enten fordi jeg er langt væk fra modtageren, eller fordi jeg simpelthen ikke har tid til at kigge forbi inden for åbningstiderne - så jeg er vel en lidt atypisk kunde. 

Dog skal du slet ikke ignorer online markedet, for jeg tror helt sikkert at det vil vokse.

Har du overvejet at blive medlem hos fx Interflora / Eurofloristen?

Mener begge at de har en række rabat fordele, i forhold til indkøb. 

Derudover, tænk på merprodukterne.. Har du allerede Kort som du sælger med ? Fx SmartBii.com kan anbefales. 

Og så knokel på! At være selvstændig er lidt som aktiekuserne, det går lidt op og ned - men forhåbenligt bliver nedturene mindre og generelt forøges opturene hvis du gør alt rigtigt. Det gælder om virkeligt at være stærk og virkeligt at tro på det - når det går lidt ned af bakke. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)