Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms regler?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jan 15
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Davs!

min partner og jeg har et samarbejde omkring et projekt, og vi har nogle forskellige indtægter nogle af det er uden moms.

Så mit spørgsmål er, skal vi betale moms, når vi ikke modtager noget, og bare sender dem, til den anden part i samarbejdet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:30

ikke så let at forstå - Er I momsregistrerede? Er det et I/S i driver siden i er 2 eller et IVS eller hvad er det?

Hvis I er det, så ville jeg mene alle jeres indtægter formentlig jo skal være med moms og den skal i jo indberette som salgsmoms og indbetale

Så er det ikke voldsomt logisk at I har forskellige indtægter men IKKE modtager noget. Hvis i "sender dem videre" til en anden part så er det en udgift og fakturer den anden part jeg beløbet med moms - så er det jo købs moms og så går moms i 0

Du må nok forklare meget bedre og håbe på andre svar end mit  - eller - tag og betal en bogholder for en gennemgang af jeres set  up for at se om det er lovligt og korrekt moms og skattemæssigt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 15
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 14:53

men det er jo fordi vi ejer en virksomhed hver, og vi har en indtægt fra england som er moms fri som kun går til den ene, og når den ene så skal sende pengene til den anden, skal der så moms på? vi har jo ikke modtaget nogen moms fra england

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:06

nej og så har I jo heller ikke haft en momsudgift vel - og den der får regningen med moms trækker jo momsen fra så jeg kan ikke se et problem i det -

I kan ikke trække moms fra når noget er købt i udlandet uden moms i sagens natur og mellem jer selv som momsregistrerede skal der faktureres med moms som den der betaler jo får igen og den der modtager bare opbevarer og gir til skat

Det fra england skal være bogført på konto for vare eller ydelse fra EU med importmoms for den som får regningen http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html men det er jo en bogføring og en angivelse, ikke en omkostning.

Derimod skal I passe på ikke at være defacto I/S = kunder og leverandører kan opfatte jer som EN virksomhed for så kan I hæfte for hinanden

vh John H

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:12

Casper modtager 100.000,- kr. fra Adsense som er uden moms.

Jeg skal have de 50.000 af dem derfor sender jeg ham naturligvis en faktura men så skal der jo moms på den faktura. Derfor bliver fakturaen 60.000 eller 62.500 men de 10.000-12.500 i moms har han jo ikke fået fra Adsense. 

Så har han 40.000 og jeg har 60.000 hvoraf 10.000 af dem er til moms.

Er det bare sådan man skal gøre og så mister man de 20-25%?

Tilmeldt 29. Jul 14
Indlæg ialt: 108
Fra  April Storm Photo Skrevet kl. 19:03
Hvis du sender ham en faktura med moms, så vil han jo få det momsbeløb tilbage.

Men jeg forstår ikke rigtigt Den ordning i kører med, det lyder lidt rodet.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:22

Emilborg:

Casper modtager 100.000,- kr. fra Adsense som er uden moms.

Jeg skal have de 50.000 af dem derfor sender jeg ham naturligvis en faktura men så skal der jo moms på den faktura. Derfor bliver fakturaen 60.000 eller 62.500 men de 10.000-12.500 i moms har han jo ikke fået fra Adsense. 

Så har han 40.000 og jeg har 60.000 hvoraf 10.000 af dem er til moms.

Er det bare sådan man skal gøre og så mister man de 20-25%?

Nej hvad tænker du på? Casper får 100.000 kr først i affiliate som I vil dele (jeg synes i ligner et IVS og får soldarisk hæftelse, men det har ikke med spørgsmålet at gøre).

Så giver du ham en fakture på 50.000 kr  med moms. Den faktura er på 62.500 kr incl moms og han betaler og får 12.500 tilbage fra moms - og han har dermed 50.000 tilbage til sig selv ned i kassen til overskud og skat nemlig de 100.000 kr han fik fra affiliate minus de 50.000 han giver dig - momsen får han tilbage da det er købsmoms for ham

Du får 62.500 kr i banken men skal af med 12.500 i moms - og har så 50.000 tilbage til dig selv i overskud til skat

Du virker til at skulle ha en bogholder på - du forstår ikke moms ikke har en fut med indtjening for momsregisterede at gøre

I øvrigt lyder det her som ren fantasi - kom lige og tjen 100.000 kr affiliate - i to - der skal sgu meget til - så jeg tror I bruger kræfter på at skyde meget over målet

vh john Hannover

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)