Hey Aminoer, Jeg har et par aerinder i UK der er relateret til min virksomhed. jeg har planer om at tage bilen da jeg saa slipper for at leje en i de dage jeg er derovre og kan tage lidt godt med hjem til ganen i frankrig. og har et enkelt firma relateret besoeg paa vejen derover ogsaa. men hvordan bogfoerer jeg de udgifter jeg har ( bruger Debitoor ) og siger reglerne noget om at det skal vaere billigste transport osv. noget jeg skal vaere opmaerksom paa. det er foerste gang jeg skal saadan en tur ( som virksomhedsejer ) saa gode raad er paaskoennet. paa forhaand tak Morten Hansen Heli-Consult |
egen bil og virksomhed uden for VSO - enten faktiske udgifter i % af fordeling privat/firma eller statens takster som FRADRAG (ikke hæve) se http://johnhannover.blogspot.dk/2014/11/fri-bil.html
der er ikke krav om billigste men du må kun trække direkte nødvendige km fra og skal føre kørebog - så du skal trække evt ekstra km kørt for at få noget godt til ganen fra helt enkelt
Debitor bogføring kender jeg ikke - men fradraget skal ikke i regnskabet - det tages bare som reduktion af årets overskud som du ser i linket
vh John H