Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem kan hjælpe med kontakt til tøjfabrikker i Tyrkiet?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 11. Mar 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Jeg har længe gået og gerne ville starte mit eget tøjmærke.. Og efter lang tids overvejelse, er tiden endelig ved at være inde.. Mange tanker er gået igennem hovedet og mange planer er blevet skrevet ned, slettet, omformuleret og slettet igen... Men der er ved at være styr på forretningsplanen nu.. Jeg mangler dog lidt hjælp.. Jeg skal bruge en, som kan stå eller bistå for kontakten mellem fabrikken og jeg... 

Jeg har i sinde at starte et tøjmærke, der ligger op ad Les Deux, Soulland og Wood Wood kvalitetsmæssigt og prismæssigt. 
En t-shirt koster i mine øjne et sted mellem 300-350,- DKK (detailpris)

Til at starte med skal det kun være t-shirts jeg får lavet, da de er langt nemmest at afsætte. Men det er hensigten at udvide kollektionen med både skjorter, hoodies, sweatshirts, caps og jeans.

Jeg har naturligvis også nogle forventinger til hvordan sådan en t-shirt skal være strikket sammen:

- single jersey strik
- kæmmet bomuld
- 150 g bomuld
- amerikansk bomuld
- frotté brodering (på bryst) - kun på enkelte styles

Jeg havde forestillet mig at få lavet et sted mellem 250-300 af hver style i hver farve.
Og da jeg vil have lavet 2 styles i 2 farver (sort og hvid) giver det 1200 stk i alt - til at starte med.

Jeg håber at det gav et nogenlunde overblik.. Ellers må i fyre de spørgsmål af som måtte være nedenunder...

Mvh. Jacob Sorgenfri 

Tilmeldt 21. Jul 13
Indlæg ialt: 14
Fra  jasminjewelry.dk Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob,

det lyder rigtig spændende og der bliver produceret rigtig meget tøj i Tyrkiet, og ca. 10% af importen fra Tyrkiet i Danmark er tekstil produkter (Zara, H&M, Levis osv. får produceret en del dernede).

Jeg er født og opvokset i Danmark, er i gang med en cand.merc. International Business and Management på Syddansk Universitet i Odense, jeg taler/skriver flydende Tyrkisk og er i Tyrkiet 1-2 gange om året. Jeg følger aktivt med i Tyrkiet, og kulturen sidder i rygraden. Jeg har næsten lige startet turkuvaz.dk, hvor jeg vil tilbyde at være freelance eksportkonsulent for danske virksomheder der vil eksportere til Tyrkiet. Du kan læse mere om det inde på hjemmesiden

Jeg kan også hjælpe med det andet, bistå med kontakten, både til leverandør og evt. tyrkiske myndigheder/speditører hvis der er behov for det.  Du må gerne kontakte mig, så kan vi starte med en uforpligtende snak og om hvordan jeg kan hjælpe dig, og aftale noget endelig derfra.

- Mehmet Bahadir Dagli 

Tilmeldt 17. Apr 14
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du sikkert at du vil producere din kollektion uden om EU, hvor du har ingen retslig sikkerhed for din kontrakt og for dine copyrights? De store modehuse som producere derover har sin egen personale som passer deres interesser direkte på produktionssteder, det gore ikke agenter for de sidder ikke på fabrikker.

Vi tilbyder dig fuldt ud retslig sikkerhed i Polen, som er et EU land ligesom Danmark, hvor du behover ikke at betale toldskatter og MOMSen hvis du producere derover. 

Vi tilbyder udvikling af dine tøj esigns prisbilligt i Polen, fra dine tegninger og til mønstre, prototyper og samples. Du behøver ikke at kende noget som helst til branchen, for vi giver gratis rådgivning til nystartere.

Og hvis du blive tilfreds, kan vi fortsætte med serieproduktion prisbilligt på en Polsk systue.

Du har den sikkerhed at det polske retssystem samarbejder tæt med det danske under EU, så både dine copyrights og din kontrakt med os blive beskyttet ligesom du har produceret i Danmark, men meget billigere. Det kan du ikke få hvis du vil producere i Tyrkiet eller i Asia. Forsendelser/transport er ikke så dyrt, det er "flexible" at producere så tæt på Danmark (det kan bestemme succes eller nederlag), og "made in Poland" (forstået som "Made in EU") sælger dine produkter langt bedre sammenlignet med "made in Asia", og langt billigere end „made in Danmark”.

Vi kan også forsøge at finde billige stoffer og tilbehør som du bruger i kollektionen hos de polske producenter/leverandører, og trykke det med prints eller brodere langt billigere end i Danmark. Det samme med logo labels og vedligeholdelses labels som kan være indvævet i jaquardbånd eller trykte i satinbånd.

Jeg er en udlandsdansker og forretningskonsulent med over 25 års erfaring og jeg bor i et område i Polen med flere professionelle systuer, og professionelle folks i branchen. Min kone er en dygtig syteknolog og skrædder og det er hende som organisere og passer på produktionen i den højeste kvalitet af udenlandske ordrer. Du kan kontakte mig på leszek@filmfactory.pl 

Tilmeldt 15. Mar 21
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 02:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Jobber du stadig med det?
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)