Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan ikke få en erhvervskonto uden kredit og binding på hænder og fødder

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amimoner

Mine partnere og jeg er i den heldige situation, at vi er ved at starte virksomhed op og ikke behøver kredit. Men det synes bankerne ikke er sjovt, så vi har virkelig svært ved at få en almindelig konto til virksomheden til overførsler og NETS betalinger.

Er der nogen, der har gode erfaringer fra en bank og/eller specifik rådgiver?

På forhånd tak :)

Fra Slagelse
Tilmeldt 15. Jan 13
Indlæg ialt: 106
Fra  Jim Drejer Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv Vestjysk bank, jeg er privat kunde der, og har fået en erhvervs konto uden der blev stillet  krav.

vh

Murerfirmaet Jim Drejer

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jim,
Sydbank har jeg ret gode erfaringer med ift. når man ikke har brug for lån eller anden kredit.

Mvh

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Fra København
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har lige fået afslag fra Sydbank i dag. Vi skulle låne penge der for at få en konto og stille en masse sikkerhed og betale en masse gebyrer for de penge, som vi ikke har behov for at låne. 

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay - det lyder mystisk.
Jeg selv har jyske bank - men da jeg oprettede min virksomhed undersøgte jeg ved sydbank med samme kriterier (at bare have en konto der kan modtage penge fra kunder & nets, samt en moms konto) og der var ingen problemer med at få en konto.

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

en del af forklaringen kan være tiden Det er blevet vanskeligere at få erhvervkonto gratis end det var for bare 6-12 mdr siden

Ofte vil kravet være, at mindst en af ejerne har sit personlige engagement samme sted. My banker har beregnet at en erhvervskonto koster en bank ca 1700 kr at drive og da de jo ikke tjener på at der står penge på en konto (faktisk i perioder betaler nationalbanken) så vil de ikke ret gerne bare gi gratis erhvervskonto. Læg der til at de ha en risiko ved overtræk og evt fejltransaktioner som der er langt flere af i erhverv end personlig konto

Mod gebyr kan man normalt uden problem få det, med mindre nogen i ejerkreds er i RKI - og det vil gælde ret bredt de fleste banker. Har man IVS og f.eks. kun 1 krone i kapital kan man være noget nær stensikker på at der også skal underskrives personlig selvskyldnerkaution - vil man selv kun lægge en krone i risiko, så vil banken heller ikke tage risiko. Det vil faktisk idag kunne gælde de fleste selskabstyper i nye selskaber - også oftest ApS 

Se evt her om at få nu konto - i det mindste også for at forstå bankens krav til plan/budget og legitimation, så det ikke skal være en hindring - Du KAN sikkert finde en gratis bank stadigt så led, men der er længere og længere mellem dem -

http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/ny-konto-i-banken.html

venligst John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med John. 

Fx den af jer der har det største private engagement, brug hans bank - og gå igennem privat rådgiveren.

Har kun prøvet igennem privat rådgivere, og blive sendt videre. Men det var røv nemt. (2+ år siden).

Dog vil jeg anbefale jer, hvis i har så meget besvær med en almindelig konto, at bede jeres respektive banker om at komme med deres anbefaling. Den forklare at banken er meget tilfreds, med jeres private engagementer - og bekræfter derfor for banken at i er seriøse. Har fået Nordea til det et par gange - i forskellige forbindelser - og det kommer fint tilbage med din rådgivers + fillial leders underskrift. I en ny bank eller en udenlandsk bank - så er det GULD VÆRD. Den nye bankrådgiver sidder og smiler, fordi det nu er en form sag -og denne rådgivers røv er dækket ind.

Derudover, så have en knald god 10 siders businessplan med jeres budget, som bare skal kunne sendes ud på et sekundt. 

Og sidst - hvis de størrer banker er irriterende, så gå efter de mindre sparekasser... Det er jo en start, og er typisk ikke ligeså afvisende. Ved ikke hvor du er lokaliseret, men har hørt rimeligt godt om Sparekassen Sjælland. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)