Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsnavn dilemma.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 04:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Det virksomhedsnavn jeg har valgt at kalde en endnu ikke stiftet virksomhed kan staves korrekt på to måder og det driver mig til vanvid.. Jeg kan simpelthen ikke bestemme mig for hvordan jeg vil stave og registrer det. Det er ordet "Farve" på engelsk.

Colour - Sådan staves det på engelsk, altså Storbritanien engelsk og det er nu det mest korrekte som jeg ser det.

Men det der falder mig mest naturligt at skrive er "Color" og det er også det der ser mest rigtigt ud, sådan rent visuelt. På amerikansk engelsk staves det Color.

Når jeg søger på virksomhedsnavne på virk.dk er der 243 virksomheder har bruger Color og kun 129 som bruger Colour.., men det fortæller mig også at det ikke kun er mig der har svært ved at vælge..

Der kommer et ord efterfølgende i navnet efter farve, lad os sige det er "Dum" (det bliver det nu ikke) Så syntes I:

Color Dum

---eller---

Colour Dum

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 05:26

Hej Kenny

Ja det er sommetider svære beslutninger man skal tage her i livet :)

Om det er bedst med eller uden "u" skal jeg ikke kunne sige, men det må du jo tage en beslutning om, og når du skal købe domænenavne, så køb begge domæner...altså både "color xx" og "colour xx" og sørg for at ligegyldigt hvordan folk staver det, så havner de på den rigtige hjemmeside.

Held og lykke med det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:48

Hvorfor så ikke navn giv din forretning ColourColor det er der sikkert endnu færre som kalder sig :-) 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 07:58

Vil ikke mene det behøver at være møg svært.

Hvem er din målgruppe? EU eller US ? :-) 

EU = UK

US = US

Resten af verdenen, syntes jeg mest de kopiere US. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)