Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil gerne igen

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Skadenogspætten:

John.... Det er kun hvad jeg har fået at vide, da jeg prøvede at søge om nyt CVR

OK - det lyder lidt underligt - normalt vil de mig bekendt ikke nægte at stifte - det de vil er at kræve sikkerhed for momsen som svarer til første kvartals forventede moms - hvis man har haft momsgæld - Om de også gør det ved privat skattegæld ved jeg ikke, men jeg troede kun det var i forhold til momsgæld

Hvordan fik du det at vide - har du været inde og stifte CVR og sat kryds i moms og så fået et rent afslag?

I øvrigt vil der jo så kunne være ting der er er meget besværlige - bank f-eks og en konto med dit CVR tilknyttet vil kunne blive umuligt hvis du er i RKI og det er et krav, at du har har en nemKonto tilknyttet dit CVR nummer som ekstra - ligesom betalingsløsninger kan være meget op ad bakke.

Du skal derfor nok tale med banken, specielt hvis skat kræver sikkerhed for momsen, for der skal du jo ha et beløb til rådighed

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jan 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:25

Jeg skyldte næsten 2.5 millioner fordi jeg blev røvrendt af en "investor".

Mangler omtrent 250.000 på den gæld, men da det lige skete måtte jeg stille mig på en tankstation som lønslave og arbejde mig op igen og nu spiller det hele igen.

Se det som en fartbøde - heldigvis ikke en helt umulig en af slagsen. 

Tilmeldt 14. Mar 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 07:13

Tror i misforstår mig lidt. Eller oss har i bare brug for en at rakke ned på, det oss ok hvis i ikke har andet at lave.
Sagen er at mit firma blev lukket
Jeg har afdraget lige siden med hvad jeg kunne. Sidste år betalte jeg lige over 90.000 kr tilbage. Men vil gerne starte igen nu da jeg har kunder og har kørt lidt som hobby. Men skylder stadig 350.000, og når jeg prøver at ansøge nyt CVR får jeg et nej med den begrundelse at jeg skylder over 50.000 til det offentlige. Men ved der er regler der kan omgåes. Det er dem jeg prøver at lede efter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:03

Skadenogspætten:
når jeg prøver at ansøge nyt CVR får jeg et nej med den begrundelse at jeg skylder over 50.000 til det offentlige. Men ved der er regler der kan omgåes. Det er dem jeg prøver at lede efter
jeg forstår nu sagtens hvad du spørger om, nævner bare de vanskeligheder med bankkonto og betalingsindløser som du vil ha hvis du er i RKI - to ting det kan være værd at afklare inden du arbejder videre for CVR for hvis ingen bank vil tilknytte et nyt CVR til en konto (og det er tilfældet ofte for personer i RKI HVIS du står der), ja så hjalp det ikke meget at få CVR. Det er et problem som rammer en del.

At du får NEJ fordi du skylder over 50.000 MENER jeg ikke er en standard - derimod at du ved gammel momsgæld bliver afkrævet sikkerhed for momsen og hvis du omsætter 200.000 ex moms i et kvartal vil det krav så være 50.000 kr som skal sættes som sikkerhed - Igen en problematik jeg tror kan være svær at løse for dig - og jeg tror ikke du kommer uden om krav om momssikkerhed hvis du allerede nu har helt NEJ til at stifte CVR (moms kan jo regne ud du ikke lige kan stille sikkerhed - for så kunne du i princip også betale hurtigere tilbage, så den bider sig selv i halen) Hvis ex din hustru eller andre vil stille sikkerheden, kan det måske flytte noget for moms?

Det kan jeg sagtens forstå kan føles urimeligt og en konkurs kan sagtens være uforskuldt og du betaler tilbage osv men lukker man med gæld til det offentlig - specielt momsgæld over 50.000(jeg troede kun det var momsgæld der som standard udløste det), så bliver der krav til sikkerhed - den vil du ikke kunne komme uden om så.

vh John Hannover

Tilmeldt 14. Mar 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:50

Kan nu ikk se et problem i at banken ikk vil give mig en konto. Det skal jo kun bruges til indbetaling fra kunder Er tømrer og sender kun faktura ud, køber intet på kredit jo

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:07

Skadenogspætten:
Kan nu ikk se et problem i at banken ikk vil give mig en konto. Det skal jo kun bruges til indbetaling fra kunder Er tømrer og sender kun faktura ud, køber intet på kredit jo
du vil nok se problemet hvis du går til banken og ber om at få et CVR tilknyttet konto og du er i RKI - det er ret standard

DU hæver sikkert ikke - men de fleste tømrer køber givet også på kredit OG - der kan ske så meget andet - moms kan blive trukket uden banken kan se det på forhånd f.eks. (ses ikke i kommende nets/pbs) eller en kunde kan betale 40.000 ved fejl i stedet for 4.000 og du hæver - så skal banken føre 36.000 tilbage til kunden  og og   -så det er ikke helt enkelt, og de fleste erfaringer siger at RKI og så ønske om CVR til bankkonto kan gi problem. Det kan du jo let finde ud af, det er bare lige at høre banken om de er klar med en konto til et CVR du påtænker stifte - og be om skriftligt OK - så har du den hurdle overstået og du kan tage turen videre med myndighederne og CVR

vh John H

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)