Hej Håber der er en der kan hjælpe mig med flg: Er behandler og arbejder et par gange ugnt. hos en pige der her et behandlingssted, mod at betale 35% i provision til hende for alle behandlinger. - fint nok. Skulle så i går skrive en faktura/kvittering til en kunde der skulle have behandlingen dækket af sin sundhedsforsikring. Her siger min "chef" så at jeg (for at gøre det lettere for hende) skal bruge mit eget CVR nr. på "fakturaen". Det afviser jeg, mhp at jeg jo ikke får de 100% ind som kunden betaler (kun 65%). Samtalen går så frem og tilbage og hun ender med den logik slutning, at det ikke er en faktura kunden skal have eftersendt (han har betalt ved kassen), men blot en kvittering til forsikringen. Og når det er en kvittering, er det intet problem i, at det er mit (behandlerens) cvr der står på og ikke klinikken. ?? Hmmm Er der nogen der kan linke nogle henvisninger til regler/paragraffer mm op, som jeg kan tage med til hende i morgen ? Mvh C |
Du kan naturligvis ikke sende kvittering eller andet sjov - eller faktura for noget som helst andet beløb - end det kunden skal betale
for mig virker din "chef" for at være ude i noget snavs og du skal ikke skrive en kvittering for noget med sundhedsforsikring - det skal din chef som har faktureret kunden - det andet kan føre til alvorlige sigtelser
Jeg kan ikke linke - men DU skal naturligvis aldrig skrive kvittering for noget du ikke har modraget retvis betaling for. det kan være en grim snak med chefen, men det er helt nødvendigt
Alt sagt ud fra- at faktura til kunden var i din chefs navn og ikke i dit CVR og du bare betalte en provison - for så skal du kvitter
vh john H