Hej amino coders :).. Min business partner og jeg er pt. igang med at arbejde på en ide vi tror kan skabe stor value for rigtig mange mennesker. Vi har allerede haft interesse og møder fra/med potentielle samarbejdspartnere og vi har en, synes vi selv, ret solid business plan. Nu skal vi så til og igang med at udvikle vores webshop/pricerunner ide sådan vi kan få den præsenteret for mulige samarbejdspartnere og få den i luften hurtigst muligt. Da ingen af os selv kan programmere kunne vi godt tænke os lidt mere info vedr, hvor meget programmeringsarbejde der rent faktisk ligger i vores ide.. Altså er det noget som en enkelt programmør ville kunne klare hvis vi tog ham med som feks partner eller er dette et kæmpe projekt der ville kræve et helt team? Anyway her er ideen: Vi vil lave en webshop med en backend integreret pricerunner. Forestil jer en helt almindelig webshop med forskellige faner ("Elektronik" , "Hårde hvide varer" , "Møbler" etc) når man klikker på fanerne kommer der en ny liste med produkterne.. Altså under Elektronik ville man finde feks TV, Blue ray afspiller, Playstation etc.. Når man så klikker på feks playsation søger vores pricerunner bag "facaden" efter den af vores samarbejdspartnere der har den lavest pris og trækker derefter billede, produkt info, pris osv fra vores samarbejdspartners produkt katalog og viser det inde på vores side... Man kan så lægge det i kurven og shoppe videre eller gå videre til betaling. Når en kunde så har købt ved os bliver ordren automatisk sendt videre til den forhandler som var billigst og vi tager så et lille beløb for hvert salg.. Pointen er at samle alle de produkter som de store retailer webshops sælger på EN hjemmeside som ALTID er billigst og hvor man kan købe fra flere forskellige butikker samme sted. Altså forestil jer i skal have et tv, et anlæg og en computer. Så kan i enten gå ind på diverse webshops og manuelt søge igennem deres produkter for at finde ud af hvem der er billigst. Og hvis tv´et er billigst i fona, anlæget i elgiganten og computeren på wupti.com skal du ind på 3 forskellige sider og bestille og skrive dit dankort info osv ind og også betale 3x fragt... Alternativt kan du vælge den lidt nemmere løsning at søge på pricerunner men du skal stadig ind på 3 forskellige webshops og gennemføre betaling 3 gange og betale 3x fragt. Vores side ville gøre dette så meget nemmere siden vi ALTID er billigst (fordi vi er alle webshops samlet i en, og vores backend pricerunner kun trækker produkter fra den af vores partnere der er billigst) og fordi du kan købe produkter fra forskellige butikker på samme side... |
Hej aktiespekulant
Inden i kommer alt for godt i gang, så skal i overveje, om det ikke er værd at kigge på http://www.google.com/shopping. Det er svært at sige, hvornår det kommer til Danmark, men jeg kan ikke forestille mig, at vi skal vente så meget længere. Når først Google Shopping gør sit indtog, så kan meget vel forestille sig, at Pricerunner og lignende, vil høre fortiden til.
Det kan også være, at jeg er helt forkert på den, men det lyder lidt som om, at det er noget lignende, som I er ved at lave.