Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I/S virksomhedsordning- betaling af skat, udbetaling af løn.. HJÆLP

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Aminoer,

min partner og jeg overvejer at oprette et I/S, da vi føler det er den optimale løsning for os grundet af vi ikke er omfattet af regnskabsloven og derfor ikke har revisor omkostninger..

dog har vi nogle spørgsmål som vi ikke synes at kunne finde svar på hvor vi har ledt.

vi vil gerne benytte virksomhedsordningen da vi som sådan ikke har tænkt os at trække løn ud og gerne vil holde pengene i firmaet, men hvor ofte indbetaler man skat og hvordan?

og når vi engang vil trække penge ud, bliver skatteprocenten på virksomhedsordningen (25%) modregnet vores personlige skatteprocent?

vi regner ikke til at have mange bilag (under 15 pr. måned) vil det kunne lade sig gøre selv at styre det ved siden af et fuldtids job uden hjælp af bogholder?

hvis ikke, hvad skal man så regne med at en extern bogholder vil koste pr. måned med et så lavt antal bilag?

håber spørgsmålene er til at forstå, og i kan hjælpe

Mathias 

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 18:05

Du indbetaler løbende b-skat som selvstændig erhvervsdrivende, men de første år vil du ikke betale disse medmindre du selv har forskudsregistreret dig med overskud. I de første år betaler du derfor kun 1 enkelt gang, men husk at forskudsregistrer dig korrekt og efter bedste bud.

Ja, den foreløbige betalte selskabsskat vil blive modregnet når i hæver det opsparede overskud.

15 bilag er ikke meget, men hvis i ikke har næsen for bogholderi vil det nok være en god ide at bruge en bogholder. Hvorvidt bogholderen ligeledes kan hjælpe med VSO ved jeg ikke.

15 bilag pr. måned og momsindberetninger vil nok koste kr. 1.000 - 2.000 pr. kvartal alt afhængig af hvem du får fat i.

Tilmeldt 13. Feb 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:47

tak for svar!

Hvad vil løbende sige? 10 gange årligt? og jeg har ikke den fjerneste anelse om hvad vores overskud kommer til at være, så det bliver svært med forskudsregistreringen. er forskudsregistreringen også noget en bogholder eventuelt kan opdatere løbene for den pris du nævner? 

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 22:49

Løbende vil sige du får 10 b-skatte rater du betaler over 10 måneder. 

Forskudsregistrer dig med 0, det er ok - du ved jo ikke hvad dit overskud bliver. I december vil du så kunne lave en opgørelse over dit overskud og indbetale den skat du skal betale for året så du slipper for rentetillæg fra SKAT.

En bogholder kan sagtens hjælpe dig med at forskudsregistrere dig det ville ikke tage mange minutter. Husk at prisen jeg nævner ikke er for udarbejdelse af årsregnskab med tilhørende VSO. Det vil nok koste dig en 5-8.000 ekstra.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)