Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny ide for kommunerne!!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Østerbro
Tilmeldt 1. Aug 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino. Jeg er selvstændig indfor mad branchen og arbejder 12 timer man - søndag.,, Det er jeg ved at være lidt træt af¨. :)

Men for lige at forklare mig. Jeg går rundt og tænker over om det var muligt at man som en virksomhed kunne hjælpe til diverse ungdomsklubber med

integrationen. Min idé kan jeg ikke forklare i detaljer (det er klart:) ) men jeg vil få de unge udenlandske drenge i nogle andre baner end balade eller

kriminelle opførelser.

Men hvordan gør man så. Skal man have kontakt til selve klubben og forklare idéen eller skal man op på kommunen. Min idé var at være en måned maks to til at undervise med mit eget udstyr og senere hen håbe på at de køber det til de unge som så selv kan rode rundt med det....

 

Håber virkelig nogen kan hjælpe mig da jeg er på barbund:)

 

De bedste hilsner LUCAS

SPIS DEM GLAD I LUCAS` MAD

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er store investeringer så er det typisk ikke noget klubberne selv har råd til og dermed er det kommunen man skal have fat i. Men man kunne jo starte med at tale med en klub om hvad de synes om idéen, og evt. få dem med i at kontakte kommunen. Evt. kunne du tilbyde at implementere din idé gratis i én klub, så kommunen kan se hvad de får for pengene - når det så forhåbenligt er blevet en succes kan du sælge idéen til de andre klubber (+ evt. få penge fra den første klub også - udfra "no cure - no pay"-princippet)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det absolut vigtigste, før du starter dit projekt er at få sat det rigtige hold.

Når vi taler integration, ligger nøglen til fondsmidlerne i at have nogle solide fagpersoner med på banen. Tjek dit netværk. Måske er der én der kender én der kender en socialchef eller lign. Så er du allerede i gang med at sætte dit hold. Det nytter ikke, at din idé er genial, hvis ikke du formår at samle et troværdigt hold omkring dig.

I min bog om projektmageri og fundraising står der følgende om sociale projekter:

Projekttyper – Sociale projekter I vores samfund – og i vores verden – findes der mennesker, som har brug for andres hjælp. Frivillige yder en stor indsats i forskellige sociale projekter – det er godt, når det foregår på en ansvarsbevidst og forsvarlig måde. Også i landdistrikterne findes mennesker, som har særlige behov, og mennesker, som gerne vil hjælpe. Derfor har jeg flere gange mødt ønsker om at iværksætte forskellige sociale projekter i landdistrikter. Hvis I laver et socialt projekt er det allervigtigste, at I sikrer jer, at projektet er fagligt forsvarligt. I skal have en professionel samarbejdspartner, som har specifik viden om den målgruppe, I forsøger at hjælpe – ellers risikerer I at gøre mere skade end gavn. Hvis man gerne vil hjælpe en gruppe alkoholikere, som sidder og drikker i regnen, er det ikke sikkert, at problemet er løst blot ved at bygge et halvtag.


 

Tjekliste – Sociale projekter Hvem er de vigtigste fagpersoner på området?Sørg for at skaffe deres opbakning – kan det ikke lykkes, så drop projektet! Sørg for at have godt styr på de frivilliges egen motivation for at gå ind i projektet. Vær klar til at afvise frivillige, som ikke egner sig til at løse sociale opgaver. Sørg for at rejse penge nok til professionel bistand. Planlæg projektet, så I ikke taber mennesker på gulvet, hvis projektet pludselig må lukke. 

Hvis projektet handler om at placere en bestemt type institution i jeres lokalområde, er det ikke blot et socialt projekt, men i mindst lige så høj grad et politisk projekt

Held og lykke

mvh Hans

Fra Østerbro
Tilmeldt 1. Aug 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Min bekendt er også med på idéen og er snart færdig med en bachelor grad i pedagogig. Der

har vi også en god mulighed, da vi begge har selv en udenlansk baggrund..Vi er selv opvokset

i såkaldte ghetto og ved også med vores baggrund, hvordan man kan tale til dem og få dem

til at forstå end hvad de er vant til.. Jeg har selv valgt at bruge min fritid fornuftigt og tror

stærkt på at når de unge kan blive undervist i det, jeg er selvlært i, tror jeg at det kunne blive

en succes.. Men mange tak for svaret.. Giver nogler detaljer når jeg er ved at være klar Big Smile

SPIS DEM GLAD I LUCAS` MAD

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)