Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjæælp jeg skal ud og sælge

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 361
Skrevet kl. 06:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Aminoer,

Jeg designer tøj ved siden af mit daglige arbejde, og er nu begyndt at få prøverne hjem.
Nu har jeg så fået min bror med ind over, som gerne vil bruge noget af hans tid på at tage ud og sælge for mig.

Her kommer så mit spørgsmål, hvor meget skal jeg forberede til ham og de mulige kunder??

Er det med at få taget et par modelbilleder med tøjet på og sende med, samme tid med han har nogen prøver med ude?
Hvilken salgsopstilling er bedst at arbejde ud fra?

Jeg kan smække tusindvis af spørgsmål på, men jeg tror nu godt I ved hvor jeg peger hen af :)

Håber at høre fra nogen gode sælger.

Pft.

Andi

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 07:14

Hej Andi, 

Der er mange måder at angribe dette på - og jeg har også et par idéer. 

Dog - er min anbefaling i en helt anden retning. Ofre nogle penge på knald god salgstræning - og giv ham så materialet til at bære det. 

Om det er en trykt brochure eller en powerpoint præsentation på en iPad er ikke afgørende. 

Hvis du har brug for hjælp til udarbejdelse af materialet, så tag fat i mig. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12892
Skrevet kl. 07:56

Andi Christensen Hoej:
hvor meget skal jeg forberede til ham og de mulige kunder??

Har han overhoved nogen erfaring med salg?  det virker lidt som om ingen af jer har noget branchekendskab overhoved?   

Hvilken salgsopstilling du skal arbejde ud fra, hvad mener du med det? 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Skrevet kl. 11:12

Hej Ravn

Nu er det så mig der skal forberede noget til ham, så hvor meget erfaring han har kommer ikke lige dette indlæg ved :-)

*Han er uddannet indenfor salg, og jeg har derfor sagt jeg nok skal finde noget salgsmatriale.
Så at jeg spørg herinde, er blot for at hente mere og bred viden. :-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 11:26
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er sgu da et meget nærliggende spørgsmål at spørge om i har nogen erfaring med salg eller branche kendskab.  Men det virker mildes talt ikke som om du kender nogen til salg eller avancer i tøjbranchen ud fra det du skriver. 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Skrevet kl. 17:23

Vil du ikke godt holde en ordenlig tone.

Sidder og stiller et seriøst og konkret spørgsmål, så gider jeg da bestemt ikke at høre på noget som det der. Pft.

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 19:02

Jeg formoder, at der er tale om salg til fysiske butikker. Dem kan du dele op i to grupper:

- De selvstændige

- Kædebutikkerne

Det lader til, at være første gang du skal prøve processen. Derfor vil jeg anbefale, at I i første omgang fokuserer på selvstændige butikker. Det er et lettere salg med en kortere salgscyklus.

Groft sagt skal han egentligt bare møde op, finde frem til ejeren, og så tage en snak med ham. Tøj er et (forholdsvist) simpelt område at sætte sig ind i. Han skal vide noget om materialerne, pasform, tankerne bag de forskellige designs, og gerne medbringe nogle vareprøver.

Når I så har besøgt en 50-100 butikker - og forhåbentligt lavet de første forhandleraftaler - er I klar til at begynde at bearbejde de store butikskæder. Det er en lidt større proces, hvor I skal tage kontakt til indkøbsafdelingen i pågældende virksomhed, aftale et møde, og så præsentere jeres produkter. Her skal I være meget velforberedte - så I skal kunne svare på alt omkring priser, produkter, betingelser, leveringstider, eksklusivitet mm. De indkøbere I vil komme til at sidde overfor er benhårde forhandlere, som lever af at lave kontrakter med tøjproducenter.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 19:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ved ikke så meget om opsøgende salg, kun der hvor jeg har stået som mulig køber af et produkt.

Her kan jeg da komme med et par ting, som for mig virker positivt og som en god start. En god håndtryk og et smil (nu ikke meget knuse dens andens hånd, ej hellere et slap håndtryk) Vær gerne lidt frisk, uden at være oversmart. Smalltalk er fint nok for mig, men ikke alle kan lide at bruge tid på det.

Og til de 2 ting jeg desværre mest er løbet ind i, som gør at jeg som evt. køber taber interessen fra starten - Sæt sig ind i hvem man besøger, jeg har gudhjælpende haft folk i røret som starter med at sige "Ja, øhh har du en webshop?" eller "Sælger du...." Hvis sælger ikke gider at sætte sig ind i mig, så gider jeg ikke at bruge tid på ham/hende. Og så lad for gud skyld værd med at tale ned om konkurrentens produkter. Jeg gider ikke at høre på det kort og godt. Sælge i stedet jeres produkt og gør det godt.

Hav gerne et par test produkter med, så man kan se og føle på det og gerne nogle flere billeder, som du selv nævner.

Det vil det jeg lige kunne byde ind med, held og lykke med det hele :)

Venlig hilsen
Henrik 

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 20:03

Andi Christensen Hoej:
så gider jeg da bestemt ikke at høre på noget som det der. Pft.

Undskyld men hvad f... bilder du dig egentlig ind. Jeg bruger faktisk min tid på at hjælpe dig!

Du startede hele denne tråd men nogle spørgsmål der mere end antydede at I ikke havde nogen erfaring overhoved eller vil man da ikke spøge efter en salgsopstilling eller " hvor meget skal jeg forberede til ham og de mulige kunder??!  Efterfølgende stiller jeg nogle relevante spørgsmål som du ikke en gang gider svare på - Du spilder sgu folk tid! 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 21:09

Se det fra den positive side.. Syntes faktisk Ravn har ret, hans spørgsmål er relavante, i at hjælpe dig super konkret. Jo mindre info vi har, desto mindre konkret svar får du jo.

All the best.

/Jannik

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)