En forretningspartner og jeg går lige pt og undersøger om der er marked for udlejning af sportsvogne og generelt lidt dyrere biler. Disse kan blandt andet bruges til:
Konfirmationskørsel (enten med chauffør eller "farmand" kører)
Bryllupskørsel (enten med chauffør eller køre selv)
Event og firma kørsel
Udlejning som udstilling
Udlejning i hverdage og weekender (bla mulighed for leje bilen i hele weekenden eller hele hverdage)
Osv. Men spørgsmålet er om der er et marked for det herhjemme
Derfor vil jeg meget gerne høre jer om det er noget i eventuelt ville være interesseret i at opleve/give som gave og hvad i mener umiddelbart er en fornuftig nok pris?
Der er allerede flere der gør det, men hvis du kan finde den rette indgangsvinkel, så er der altid er marked for det. Evt. start med at samarbejde med nogle der allerede gør det, så du ikke skal ud og købe en masse biler og andre ting. På den måde kan du komme billigere i gang. Husk at have forsikringerne i orden, så hvis en bil bliver ødelagt, så hænger du ikke på regningen til en ny Ferrari.
Der er allerede flere der gør det, men hvis du kan finde den rette indgangsvinkel, så er der altid er marked for det. Evt. start med at samarbejde med nogle der allerede gør det, så du ikke skal ud og købe en masse biler og andre ting. På den måde kan du komme billigere i gang. Husk at have forsikringerne i orden, så hvis en bil bliver ødelagt, så hænger du ikke på regningen til en ny Ferrari.
Det lyder betryggende :)
- Jeg har overvejet at finde nogle stykker som allerede har disse biler men planen var at starte ud med en enkelt bil af denne type selv da vi så ikke er afhængige af om ejeren af bilen har tid osv. Det betyder selvfølgelig at vi skal binde mere kapital selv i projektet men umiddelbart tænker jeg at gevinsten på lang sigt er bedre tjent med dette? eller ser jeg på det forkert?
Det lyder betryggende :)
- Jeg har overvejet at finde nogle stykker som allerede har disse biler men planen var at starte ud med en enkelt bil af denne type selv da vi så ikke er afhængige af om ejeren af bilen har tid osv. Det betyder selvfølgelig at vi skal binde mere kapital selv i projektet men umiddelbart tænker jeg at gevinsten på lang sigt er bedre tjent med dette? eller ser jeg på det forkert?
Hvis du stod og gerne ville have en tur i sådan en bil eller skulle forære en en tur i en nyere sportsvogn hvad ville så være en rimelig pris? ved feks en halv time eller en times kørsel
En indgangsvinkel du kan prøve, er at teste det flere firmaer i USA er begyndt med, er at fx månedens sælger låner en Ferrari i en måned som belønning, for det er et marked der ikke er taget endnu. Det vil tage tid at få det stort i Danmark, at firmaer gør det, men opdyrker du det og bliver ved, er der helt sikker noget at hente.