Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Underskud for 3 år - Kommer skat nu efter mig?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Ja som nævnt i overskriften, så har jeg for 3 år i træt haft underskud (virkesomheden er 3½ gamle)

Så stod der noget med at skat nu kunne vurdere om min virksomhed, ret faktisk er en virksomhed eller blot en hobby, hvor med jeg vil miste retten til div. fradrag.

Jeg har mit på det rene, jeg kan fremvise en 6x i omsætningen i 2014 og en forventet 2-3x omsætning i 2015, jeg har brugt ret mange penge på marketing mv. så jeg mener ikke at jeg på nogle måde fremstår som en hobby. Men er det noget skat kontakter mig om eller beslutter de sig bare? (Altså hvis de overhovedet gør noget)

Underskudet i 2014 skyldens udelukket 2 faktorer, en skrækkelig start på 2014, samt massiv markedsføring efterfølgende (Heldigvis efterfuldt af den ene gode måned efter den anden :)  )

Venlig hilsen
Henrik Pedersen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:52
Jamen hvad du skriver er korrekt, samt at SKAT også inddrager andre parametre, såsom om du driver virksomheden ved siden af et lønmodtagerarbejde eller om der er tale om en fuldtidsbeskæftigelse. Men det ville give mere mening, hvis du talte med SKAT om det :)
Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Fra  Happykids Skrevet kl. 11:21

Jeg vil mene at jeg godt kan godtgøre for at det er en seriøs virksomhed jeg driver :) og at den drives med henblik på at blive overskuds givende, hvilket meget gerne allerede skulle bliver i år :)

Da jeg ind berettigede var der et lille flet til kommentar til skat, der skrev jeg begrundelse til underskuddet for 2014. Mon ikke Skat tager kontakt så, hvis de er utilfreds med ens opgørelse :)

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik:

Ja som nævnt i overskriften, så har jeg for 3 år i træt haft underskud (virkesomheden er 3½ gamle)

Hej Henrik,

Den med de 3 år er en gammel tommelfingerregel som ikke helt eksisterer længere. Først og fremmest synes jeg du skal gå på skat.dk og læse i den juridiske vejledning afsnit C.C.1.3.1 som indeholder kriterierne som Skat skal rette sig efter når de vurderer om netop din virksomhed er hobby eller erhverv.

Generelt er der ikke et regnestykke du kan stille op og sige nu er du enten i den ene eller den anden kategori. Der laves derimod et samlet helhedsbillede, ud fra henholdvis intensitet samt hensigten om en rentabel virksomhed.

Intensiteten er umiddelbart det sværeste (efter min mening) at definere. Men der forventes at virksomheden præsterer en regelmæssig omsætning (skats definition; at omsætningen har en vis minimumsstørrelse) 

Rentabiliteten ses i forhold til hvad din hensigt er; har du lagt et budget som viser overskud og er det budget realistisk? At man så rent faktisk ikke har opnået budgettet er ikke så vigtigt, da det kan skyldes en lang række udefrakommende faktorer som du ikke selv er herre over.

I øvrigt kan det nævnes, at Skat ikke bare ændrer deres syn på din virksomhed uden på forhånd at varsle dig. I forbindelse dermed får du muligheden for at fremlægge dine synspunkter om hvorfor din virksomhed skal betragtes som erhvervsvirksomhed og hobby.

At du så på nuværende tidspunkt kan fremlægge en stigning i omsætning (og forhåbentlig overskud) taler jo meget godt for din sag.

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Fra  Happykids Skrevet kl. 11:29

Super Jesper, det lyder godt :)

Mange tak for svaret

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)