Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål ang. import af varer uden for EU.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 1. Aug 11
Indlæg ialt: 24
Fra  Easybuy Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har lige et par spørgsmål omkring import af varer uden for EU.

Hvis man er importregistreret og skal inberette moms af de varer man importerer, så går jeg udfra at en pakke der bliver stoppet, ikke kan blive sopkrævet told og moms af da det vel er en selv der skal inberette det eller hvordan hænger det sammen?
Og skal man have en aftale med fragtfirmaet for at undgå at den bliver stoppet? 

Jeg bruger Dinero til at holde regnskab og når jeg importerer varer, regnede jeg med at lave et nyt finansbilag hvor jeg inberetter momsen af varebeløbet i kontoen: køb af varer for udland og sætter modkonto til: købsmoms 
ville det være den rigtige metode?

Vh

Alexander

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 16:18

Dine pakker fra 3. lande vil normalt blive indfortoldet af den speditør der håndtere din forsendelse. Du skal ikke selv indberette noget. 

Tilmeldt 1. Aug 11
Fra  Easybuy Skrevet kl. 16:35

Okay.

Hvad hvis det er mindre pakker, som bliver sendt med FedEx el. lign. Og senere Post Danmark. Kan man få dem til at indfortolde?

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 16:40

Mig bekendt så kommer der told på, samt at du bliver opkrævet fortoldningsgebyr på 160 kr, hvis det er Post Danmark der håndtere din pakke.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 16:46

Alle kurerfirmaer såsom FedEx, Ups, DHL .... osv laver helt automatisk indfortoldningen,  Post Danmark indfortolder også automatisk, men det går noget langsommere end hos kurerfirmaerne, udover det opkræves de et gebyr på min. 160 DKK.  

Tilmeldt 1. Aug 11
Fra  Easybuy Skrevet kl. 18:25

Okat, tak for svarene.

De pakker som går igennem uden at blive opkrævet noget for, dem skal man så selv sørge for at angive?

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 19:46

Jeg er selv lige blevet importregistreret og har mine første varer på vej hjem. I følge hende fra SKAT jeg snakke med, så skal jeg selv kun logge ind på SKAT (kan ikke lige huske det præcise sted), hvor der vil stå anført de beløb som jeg skal betale for fortoldningen af mine varer. Jeg skulle ikke selv oplyse SKAT om at jeg havde nogle varer på vej, de skulle nok stå for beregningen. Jeg håber at jeg husker rigtigt, ellers må i gerne rette mig :)

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 20:33

Abugge:
De pakker som går igennem uden at blive opkrævet noget for, dem skal man så selv sørge for at angive?

Tror mig det kommer med al sandsynlighed ikke til at ske, men sker det så skal du selv sørge for det bliver indfortoldet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:11

Abugge:
ja helt klart - du har hele forpligtelen til korrekt fortoldning som importør Den med - den gik igennem uden at blive opdaget duer ikke og ved en senere kontrol af told eller hele regnskabet vil det kunne være snyd

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jul 13
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 01:30

Må jeg ikke lige høre, hvilke firmaer I bruger til at hente jeres varer hjem fra USA med?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)