Jeg har lige et par spørgsmål omkring import af varer uden for EU.
Hvis man er importregistreret og skal inberette moms af de varer man importerer, så går jeg udfra at en pakke der bliver stoppet, ikke kan blive sopkrævet told og moms af da det vel er en selv der skal inberette det eller hvordan hænger det sammen? Og skal man have en aftale med fragtfirmaet for at undgå at den bliver stoppet?
Jeg bruger Dinero til at holde regnskab og når jeg importerer varer, regnede jeg med at lave et nyt finansbilag hvor jeg inberetter momsen af varebeløbet i kontoen: køb af varer for udland og sætter modkonto til: købsmoms ville det være den rigtige metode?
Alle kurerfirmaer såsom FedEx, Ups, DHL .... osv laver helt automatisk indfortoldningen, Post Danmark indfortolder også automatisk, men det går noget langsommere end hos kurerfirmaerne, udover det opkræves de et gebyr på min. 160 DKK.
Jeg er selv lige blevet importregistreret og har mine første varer på vej hjem. I følge hende fra SKAT jeg snakke med, så skal jeg selv kun logge ind på SKAT (kan ikke lige huske det præcise sted), hvor der vil stå anført de beløb som jeg skal betale for fortoldningen af mine varer. Jeg skulle ikke selv oplyse SKAT om at jeg havde nogle varer på vej, de skulle nok stå for beregningen. Jeg håber at jeg husker rigtigt, ellers må i gerne rette mig :)
- Kim -
www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer
De pakker som går igennem uden at blive opkrævet noget for, dem skal man så selv sørge for at angive?
ja helt klart - du har hele forpligtelen til korrekt fortoldning som importør Den med - den gik igennem uden at blive opdaget duer ikke og ved en senere kontrol af told eller hele regnskabet vil det kunne være snyd
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER