Dette er første gang jeg benytter mig af amino.dk. Efter flere positive anbefalinger fra kammerater om hvor behjælpelige og dygtige i er herinde har jeg besluttet mig for at søge om gode råd:-)
En kammerat og jeg er ved at åbne en herretøjsforretning i kbh, hvor vi henvender os til målgruppen 16-28 år. Vi vil gerne fører en butik med konceptet "gå-i-byen-fashion". Dvs stilet herretøj som kun er slim fit og faconsyet til de unge mennesker som går meget op i deres udseende via deres påklædning.
Indtil videre har vi været selvfinanseret (renoveret butikken samt købt inventar,rejser og div.) og ligenu har et finanseringbehov på 300.000 kr. Min kammerat har ikke mulighed for at låne i Danske bank og jeg ikke i Nordea. Har været i en af JyskeBank´s afdelinger men blevet afvist, grundet at vi var nye kunder.
De fleste banker plejer nu at være til at snakke med hvis man medbringer budgetter, forretningsplan og generelt har en masse informationer om projektet.
Beløbet burde heller ikke være uoverskueligt for dem at låne ud, heller ikke til nye kunder.
Jeg ville nok vinkle din ansøgning anerledes hvis det var, det er jo ikke blot et lån, men en samarbejdspartner der naturligvis også bør kunne se et potentiale i at I er kunder netop hos deres bank.
Jeg har netop været møllen igennem med et nyt firma her, og vi endte med en lille lokal bank da de store banker ikke rigtigt var til at få nogle ordentlige vilkår hos.
Hvis jeres budgetter er realistiske og I selv kan stille med en del af pengene burde det være muligt at finde en bank der vil være med.
Hvad er fordelen og ulempen ved at låne 50 % af lånet i sin egen bank? Mere hvis man ger´ne vil have et lån inden for kort tid og ingen banker er til at snakke med?