Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google favoriserer mobilvenlige hjemmesider

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 306
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

GodeToner:

Flemming Møller:

Mobile enheder ? Hvad med 7 ,8, 9, 10" tablets er de også mobile enheder?

Det er ret ligegyldigt hvad størrelse skærm din tablet/mobil har, det handler om hvilken skærmopløsning (pixels) den kører med.

ja jo men nyere smartphones har skærmopløsninger som en computer, endog full HD

Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 96
Fra  Studiekorrektur.dk Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:
så er det sgu et kraftigt signal om, at responsive webdesign, skal have et stort skub 

Det er muligt, at du er klar over det.  Men vi skal lige have noget på det rene her. Der er andre måder, at gøre ens website mobilvenligt på end lige præcis RWD - responsive web design. Der er alt for mange, som tror responsive er den eneste mulighed, når deres website skal gøres mobilvenligt. Det er for eksempel også en mulighed med AWD - adaptive web design. Med hensyn til sidstnævnte, så kan der for eksempel kigges på http://www.screamingfrog.co.uk/

Jeg må dog indrømme, at jeg selv er stor fan af responsiveness :-) 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming Møller:

GodeToner:

Flemming Møller:

Mobile enheder ? Hvad med 7 ,8, 9, 10" tablets er de også mobile enheder?

Det er ret ligegyldigt hvad størrelse skærm din tablet/mobil har, det handler om hvilken skærmopløsning (pixels) den kører med.

Det er klienten (mobil eller desktop), der er afgørende.

ja jo men nyere smartphones har skærmopløsninger som en computer, endog full HD

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming Møller:
ja jo men nyere smartphones har skærmopløsninger som en computer, endog full HD

Korrekt, men der vil typisk blive downsamplet eller lign. således at opløsningen reelt set i praktisk forekommer som værende en anden end den egentlig er rent teknisk. (ligesom der også gøres på desktop med retina el. lign. display typer). 

Men det er selvfølgelig primært ift. website-udvikleren (responsive, adaptive osv.) at det er interessant i forhold til størrelsesforhold. Om google tager dette i betragtning i forhold til om websitet er "mobil-optimeret" eller ej, det ved jeg ikke. Det er nok lidt mere teknisk avanceret end som så, hvis de har udviklet en algoritme der tager højde for usability/optimering af website design til mobile enheder. Måske nogen herinde kan gøre sig kloge på det ?

I forhold til detektering af hvilken type enhed det er, så må man formode at google ser på hvad klientens browser/OS rapporterer. Det kan man dog også ændre på mange enheder, omend jeg tvivler på hovedparten af brugerne gør det.

Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 306
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

fordeling ca mobil 20% tablet 30% desktop 50% og ser jeg i Analytics -mobil/-enheder er mobiler og tablets listet sammen. De bruger den samme mobilbrowser, så jeg tolker det 20+30 = 50% søgninger på mobile enheder

Fra København
Tilmeldt 5. Mar 15
Indlæg ialt: 52
Fra  Realweb Aps Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er selvfølgelig et godt spørgsmål, om tablets regnes med som mobile enheder hos Google dvs. om tablet søgninger også hører ind mobile søgeresultater. Jeg vil umiddelbart tro, at det gør det.

Til konstateringen om, at mobile enheder har højopløselige skærme ligesom almindelige PC'er, så er det sådan i praksis, at den fulde størrelse aldrig anvendes, når der browses hjemmesider. Den gode opløsning er primært beregnet til forbedring af opløsningen på film og billeder.

Mobiler med høj opløsning viser typisk websites med 786x1280 og tablets 1024x768, hvor laptops ligger på 1280x1024 og op af og de fleste større PC skærme på 1680x1050 og op af. Når man laver responsive websites, så er det derfor typisk, at man "hopper" mellem disse bredder 768, 1080, 1280 og 1680. Og præcis disse bredder er også implementeret i et framework som fx Bootstrap :-)

[Manuel signatur med link fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]

Realweb udvikler flotte mobilvenlige hjemmesider og webshops til en god pris. Inkl. enkelt CMS-system.

Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 306
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

ok, så stadig lidt uafklaret 20% eller 50%  svært at kigge Google i kortene :-)

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Dette er stor artikel om adwords , informative og store for nybegyndere. Tak for at dele det med os. Jeg bookmarked denne side, fordi jeg brugte mere end time her. Jeg fandt nogle lignende varer her http://www.kvalitetsseo.dk/ , så jeg håber, de vil hjælpe nogen :)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Google rankings til hjemmesider:

Dette er stor artikel om adwords , informative og store for nybegyndere. Tak for at dele det med os. Jeg bookmarked denne side, fordi jeg brugte mere end time her. Jeg fandt nogle lignende varer her http://www.kvalitetsseo.dk/ , så jeg håber, de vil hjælpe nogen :)

Den side du linker til er alt andet end troværdig. Registranten er hemmelig, der er ingen forretningsbetingelser på siden hvor man kan se hvem man handler med, man kan ikke se hvem der ejer firmaet man handler med, på facebook skriver de "KVALITETS SEO PÅ MARKEDET SIDEN 2009" selvom domænet kun er et par måneden gammelt, etc etc etc.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:
Den side du linker til er alt andet end troværdig. Registranten er hemmelig, der er ingen forretningsbetingelser på siden hvor man kan se hvem man handler med, man kan ikke se hvem der ejer firmaet man handler med, på facebook skriver de "KVALITETS SEO PÅ MARKEDET SIDEN 2009" selvom domænet kun er et par måneden gammelt, etc etc etc.

Ser lidt ud til at det er en udenlandsk leverandørhttps://plus.google.com/+VishnuPrasadseo/posts :-)

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)