rent konstruktivt kunne de overveje at lade frist for kvartal og halvår skille med mindst 8 dage. Det ville aflaste lidt. Jeg synes også det er skidt, men jeg kender ikke omkostningen ved at have systemer som 4 eller 6 gange om året skal klare et pres på - lad os kalde det 100% - når hele resten af året så ligger på 10%. Det kan være uforsvarligt dyrt at bygge system der kan klare 100% i 6 dage om året hvis det generelle behov er under 10% af udnyttelsen - jeg ved det ikke. Den kapacitetsøgning - som måske er meget dyr i forhold til de 6 gange om året - skal jo betales af os alle sammen - så nok bedre at sprede lidt på momsfrister - og måske selvangivelse med 4 dage mellem mænd og kvinder på skift hvert år (lad kvinderne få først det første år) som halverer presset den dag - med mindre kapaciteten kan øges uden store omkostninger vh John Hannover |
Cookie - John Hannover:rent konstruktivt kunne de overveje at lade frist for kvartal og halvår skille med mindst 8 dage. Det ville aflaste lidt. Jeg synes også det er skidt, men jeg kender ikke omkostningen ved at have systemer som 4 eller 6 gange om året skal klare et pres på - lad os kalde det 100% - når hele resten af året så ligger på 10%.
Det kan være uforsvarligt dyrt at bygge system der kan klare 100% i 6 dage om året hvis det generelle behov er under 10% af udnyttelsen - jeg ved det ikke.
Den kapacitetsøgning - som måske er meget dyr i forhold til de 6 gange om året - skal jo betales af os alle sammen - så nok bedre at sprede lidt på momsfrister - og måske selvangivelse med 4 dage mellem mænd og kvinder på skift hvert år (lad kvinderne få først det første år) som halverer presset den dag - med mindre kapaciteten kan øges uden store omkostninger
vh John Hannover
Det er en god ide at sprede det... Men de burde stadig kunne håndtere et større pres end de kan nu. Jeg vil i øvrigt mene, at det ikke ville være forfærdeligt dyrt - og det nok i sidste ende ville kunne svare sig for skat også - både i form af kortere telefonkøer, men også at de færre IT problemer vil kræve mindre mandskab - og også mindre mandskab til at løse manuelle opgaver som opstår som følge af IT problemer.
Man kunne evt. overveje en løsning, hvor de lejer nogle VPS servere, og kan dynamisk udvide og indskrænke hvor mange de har. Dermed ville de betale mindre når det bare er en ganske almindelig dag uden ret mange besøgende, og så lidt mere når der er spidsbelastning.
I forhold til datasikkerhed ville man sagtens kunne gøre det lige så sikkert som nu - eller mere sikkert - hvis man satte det rigtigt op - i forhold til at fortsætte med CSC (som i øvrigt viste sidste år at de ikke gik ret meget op i IT sikkerhed - min tolkning af den store hackersag).