Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør man hvis man ikke har fået de rigtige varer fra sælger?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer,

Jeg er nystartet importør og jeg har fornyeligt bestilt varer fra kina.

Da jeg så modtager varerne, som viser sig at være een vare, så kontakter jeg sælger og han siger at det ikke er deres varehus skyld, men fragtfirmaet, som har ombyttet på varerne. Jeg fortæller så at man via tracking nr ved at DU altså selveste sælgeren har været ansvarlig for pakken, han siger så at de ikke kan gøre noget ved det?

Hvad skal jeg gøre så jeg kan få mine varer?

Håber i kan hjælpe.

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 17:52

Sæt dig ned og græd... Eller vær glad for at du ikke har fået en container/pakke fyldt med avispapir.

Det er desværre ikke første gang en importør har sat sin lid til en kina-sælger og blevet meget skuffet.
Hvis du stadig har mod på import-branchen, skal du overveje om en lokal agent i Kina ikke kan betale sig.

Du har ikke noget speciel ret i Kina og cross-border retsager har sjældent bragt noget godt med sig andet
end en dyr advokat regning.

/Per B. Lauridsen

Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 21:19

Jamen det er ikke første gang jeg køber fra sælger? Jeg har købt noget før og der var ingen problemer, men nu når jeg har fået forkert vare eller forkert antal, så det ikke deres skyld. Hvordan kan man gøre import mere professionelt udover remburs?` Mvh
Tilmeldt 31. Dec 06
Skrevet kl. 21:30

Du har gjort som mange importør gør, deriblandt mig selv, sikre dig med remburs, således at sælger skal aflevere skibspapir (Bill of lading)
inden pengene frigøres. Hvis du vil sikre dig yderligere kan du vist forsikre dig ud af det (..dyrt som ***)

Eller du kan tage kontakt med nogle af de danske firmaere som har agenter i kina, og betale dig fra at de kigger lasten igennem
for dig inden containeren bliver lukket. Du kan evt. være heldig at finde en Amino som har de rette kontakter.

Nu ved jeg ikke hvilke vare du har fået hjem, men kan den mængde som du har fået for meget ikke sælges og betale
for en ny bestilling...

/Per B. Lauridsen

Tilmeldt 31. Dec 06
Skrevet kl. 00:15
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)