Hey Amino'er, Vi har drevet webshop igennem rigtig mange år og nyhedsbreve var for 6-7 år siden et super vigtigt værktøj for os. Men efter vi for alvor begyndte at involvere os i de sociale medier virkede det ikke længere rentabelt at bruge langt tid på nyhedsbreve når vi fangede alle på FB med et klik. Nu er det dog kun nogle meget få procent af vores FB følgere der ser vores indlæg og vi vil gerne tilbage til mailen, men hvordan? Jeg synes jeg har fået god og brugbar viden om hvordan man skriver et nyhedsbrev, administrerer en mailingliste osv, men jeg er i tvivl om hvor vi skal starte. De seneste par år har vi sporadisk sent mails ud til listen med produkter osv. - mails jeg godt kan se nu ikke havde det niveau de måske burde. Men uanset hvad så har de ikke givet meget af en reaktion (det gjorde produktmails før i tiden, måske fordi vi er ret niché). Altså tyder meget på at dem der er på listen måske ikke længere har interesse. Det er jo efterhånden en MEGET gammel liste hvor indsatsen for at få folk på er gjort for mange år siden. Så spørgsmålet er, hvordan rebooter vi? Vores nuværende mailingliste er i vores shopsystem, som ikke har skyggen af funktioner (stats, split-test osv) men den fordel at v bare kan skrive et produkt id for at indsætte et produkt og så er det gratis. Den kan jo tage med, hvis man vil skifte til mailchimp, men det er jo dyrt at have så mange modtagere, hvis de ikke har interesse. Desuden tænker jeg at vores maillingliste fremover skal segmenteres, da vi eller vil have alt for meget hit and miss. Så hvad gør vi nu? skal vi starte helt forfra og smide de eksisterende 5000+ mailadresser ud? |
I skal aldrig smide mailadresser ud, de er massere penge værd både for jeres firma, og der er massere virksomheder som er interesseret i at købe jeres liste