Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

import med skib

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 07
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis nu jeg bestiller en container og betaler for det hele hos min leverendør - hvad sker så helt præcist?.

- Får jeg leveret en fuld container ude foran min hoveddør eller skal få et fragtfirma til at afhente den ved havnen ?
- Beholder jeg contianeren eller hvordan foregår det ?

Andre input er velkommen, da jeg er helt grøn på det område.

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:15

Hej Peter MIchael,

For lige at tage den fra starten af, så betaler du selvfølgelig din leverandør for de varer du har bestilt. Men du skriver, betaler for det hele hos min leverandør, indebærer det fragten, dokumenter, fortoldning, trucking osv. osv. osv.? Har I lavet en fragtaftale på EX-Works(incoterms2000) betingelser?

mht. dine spørgsmål.:

1) Kommer an på hvilken måde I har aftalt fragten på.

2) Man beholder ikke containeren. Du har typisk 3 dage til at få containeren ud i havnen (herfra afregnes du demurrage) og herefter har du alt efter rederi, x antal dage til at få tilbageleverer containeren tom til pågældende rederies returdepot.

Prøv at oplyse en smule nærmere om hvordan du har handlet osv. så er det nemmere at svare dig mere præcist.

Tilmeldt 18. Nov 07
Skrevet kl. 14:20

Tak for dit input.

Jeg har ikke handlet endnu, men vil bare sikre mig hvorledes det skal foregå. Det gav mig hvertfald et fint indblik, hvorledes det kan arrangeres. Så vidt jeg ved kan jeg via f.eks. DHL få det hele fortoldet på forhånd og mon ikke de kan ordne det hele så jeg får leveret og afhentet containeren på min adresse.

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 17:17

DHL er da en mulighed men prøv eventuelt at forhøre dig blandt flere speditører for at få en ide om pris niveau. Nogle speditører kan være billigere end andre på selv søfragtsraten men så utrolig dyre på ex-works omkostninger(fra fabrik til afskibningshavn) og på de danske omkostninger (fraankomsthavn til levering), så pas lidt på ikke bare at tage en billig søfragtsrate og du så bliver bonnet på leveringen!

Jeg skal selvfølgelig ikke reklamere, men har selv rigtig gode erfaringer med DSV. De er store, egne kontorer de fleste steder i verdenen og har ganske udemærkede priser indenfor alle transportformer.

Hvor er det evt. fra og til???  - Kan være jeg kan guide lidt......

Tilmeldt 18. Nov 07
Skrevet kl. 18:58

Det vil primært være fra HongKong og Kina, men synes nu du har hjulpet rigeligt. Det eneste jeg ønskede var et nærmere indsigt i hvorledes det fungere med levering af varer via skib.

Tak for det hele!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)