Hejsa, Jeg har et enkeltmandsfirma, som beskæftiger sig med personlig træning, instruktør hold, osv. Jeg er studerende og får ved siden af SU + normal løn i det firma jeg er ansat i. Mit spørgsmål lyder på at jeg gerne vil deltage på kurser der er relevante for min viden omkring mit fag/beskæftigelse og her har jeg hørt omkring fordele ved at kører det gennem firmaet så som moms og ikke betale skat. ALT hvad jeg tjener igennem virksomheder bliver beholdt i virksomheden og bliver ikke trukket ud da jeg herved kommer til at tjene for meget i forhold til at jeg kan få min SU. Så jeg er igang med at lave en såkaldt "opsparing", hvor jeg tænker at trække pengene ud når jeg har endt min uddannelse om knap 2 år. |
kursus skal bare være 100% videreuddannelse af eksisterende uddannelse som skal være noget regulært og som bruges i din virksomhed. Ikke ny uddannelse eller lignende. Det er derfor et måske svært spørgsmål konkret - hør evt skat helt konkret hvis du vil være sikker på ikke at få problem
vh John H