Hej amino Det forholder sig sådan, at jeg har dummet mig grusomt, nu skal i få historien.. Jeg blev selvstændig vognmand i starten af Juli 2013. Alting gik godt, jeg syntes der er styr på regnskabet for 2013, alt er betalt og bilag/regnskab stemmer overens. 2014 er en helt anden sag. Jeg beslutter mig for at flytte sammen med en kammerat d. 1 Juli 2014. Siden da er det ikke gået så godt med betalinger til det offentlige. Nu sidder jeg med mit årsregnskab og det går først op for mig nu, helt præcist hvor langt bagefter jeg faktisk er kommet, det er temmelig nervepirrende, det var jo aldrig min mening at ende i denne situation. Men det virkede for en tid som om at udgifterne blev ved med at komme, men indtægten steg ikke, tvært imod havde min kunde faktisk svært ved at finde kørsel til mig hver dag, så det sidste halvår af 2014 var med en meget klejn indtjening, Jeg ved lige præcis hvad jeg har gjort forkert som har bragt mig i denne situation og at jeg selv står med skylden gør det jo kun værre. Mit resultat for 2014 ser sådan ud: Indtægter - 583.144,80 Udgifter - 270.423,71 Resultat - 312.721,09 Jeg har opgivet mit overskud for 2014 til: 225.000, dette skal jeg selvfølgelig også have ændret på en måde, sidst jeg var inde og kigge på selvopgørelser kunne jeg ikke få lov at rette i den for 2014. Derudover har jeg 8x A-skat á 7625 (et beløb som egentlig burde være højere). Altså 61.000. Så ender vi på et resultat som hedder: 251.751,09. altså ca. 25.000 mere end forventet, ikke helt dårligt skudt. Mit første spørgsmål er nu. Skal jeg betale A-skat af 312.721,09, som jo nok er nærmere det beløb jeg rent faktisk har brugt i løbet af året, eller skal jeg først trække det skyldige skattebeløb fra? Desuden har jeg også en knusende udestående til MOMS på 58.697. Så for at opsumere. Jeg mangler at betale 61.000 i A-skat (Der vil komme noget restskat af ca. 25.000) Jeg mangler at betale 58.697 til MOMS. Jeg har ikke taget kontakt til nogen af dem endnu, da jeg ærlig talt skammer mig en smule, ved godt den bedste løsning er at snakke med dem og få lavet en ordning. Men jeg vil faktisk også gerne høre jeres råd, skæld ud eller hvad i kan smide efter mig. MVH Nikolaj L |
se at betal en revisor for råd . Jeg fatter ikke A skat her - det må vel være b skat og ja det udløser jo skat det beløb der står som overskud (anset brugt eller ikke)
Moms skal du også se at få betalt, men betal en revisor for at bliver færdig inden du står med skatteproblemer for alvor
[Signaturlink udenfor signatur fjernet af moderator]