Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med årsregnskab

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino

Det forholder sig sådan, at jeg har dummet mig grusomt, nu skal i få historien..

Jeg blev selvstændig vognmand i starten af Juli 2013.

Alting gik godt, jeg syntes der er styr på regnskabet for 2013, alt er betalt og bilag/regnskab stemmer overens.

2014 er en helt anden sag.

Jeg beslutter mig for at flytte sammen med en kammerat d. 1 Juli 2014.

Siden da er det ikke gået så godt med betalinger til det offentlige. Nu sidder jeg med mit årsregnskab og det går først op for mig nu, helt præcist hvor langt bagefter jeg faktisk er kommet, det er temmelig nervepirrende, det var jo aldrig min mening at ende i denne situation. Men det virkede for en tid som om at udgifterne blev ved med at komme, men indtægten steg ikke, tvært imod havde min kunde faktisk svært ved at finde kørsel til mig hver dag, så det sidste halvår af 2014 var med en meget klejn indtjening,

Jeg ved lige præcis hvad jeg har gjort forkert som har bragt mig i denne situation og at jeg selv står med skylden gør det jo kun værre.

Mit resultat for 2014 ser sådan ud:

Indtægter - 583.144,80

Udgifter - 270.423,71

Resultat - 312.721,09

Jeg har opgivet mit overskud for 2014 til: 225.000, dette skal jeg selvfølgelig også have ændret på en måde, sidst jeg var inde og kigge på selvopgørelser kunne jeg ikke få lov at rette i den for 2014.

Derudover har jeg 8x A-skat á 7625 (et beløb som egentlig burde være højere).

Altså 61.000.

Så ender vi på et resultat som hedder: 251.751,09. altså ca. 25.000 mere end forventet, ikke helt dårligt skudt.

Mit første spørgsmål er nu.

Skal jeg betale A-skat af 312.721,09, som jo nok er nærmere det beløb jeg rent faktisk har brugt i løbet af året, eller skal jeg først trække det skyldige skattebeløb fra?

Desuden har jeg også en knusende udestående til MOMS på 58.697.

Så for at opsumere.

Jeg mangler at betale 61.000 i A-skat (Der vil komme noget restskat af ca. 25.000)

Jeg mangler at betale 58.697 til MOMS.

Jeg har ikke taget kontakt til nogen af dem endnu, da jeg ærlig talt skammer mig en smule, ved godt den bedste løsning er at snakke med dem og få lavet en ordning.

Men jeg vil faktisk også gerne høre jeres råd, skæld ud eller hvad i kan smide efter mig.

MVH

Nikolaj L

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:19

se at betal en revisor for råd . Jeg fatter ikke A skat her - det må vel være b skat  og ja det udløser jo skat det beløb der står som overskud (anset brugt eller ikke)

Moms skal du også se at få betalt, men betal en revisor for at bliver færdig inden du står med skatteproblemer for alvor

[Signaturlink udenfor signatur fjernet af moderator]

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 22:24

Med et overskud på kr. 312.721 skal du betale skat af dette beløb og kan ikke trække den betalte skat fra i  de kr. 312.721. Så det du skriver "Så ender vi på et resultat som hedder 251.751" er ikke korrekt.

Ved skatteberegningen skal der også tages hensyn til dine øvrige indkomst og fradrag. Har du f.eks. renteudgifter, der ikke vedrører virksomheden er der jo fradrag for dem også før den samlede skat kan beregnes.

Når den samlede skat er beregnet fratrækkes i denne den allerede betalte B-skat på 8*7.625  og det der mangler er så din restskat for 2014.

Du kan ikke rette noget vedr. 2014 endnu, da SKAT ikke har åbnet for at man kan rette selvangivelsen for 2014 endnu. Det sker først i starten af marts. Derefter kan du indtaste dine tal på SKATs tastselv og med det samme få beregnet din skat og restskat.

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Tilmeldt 21. Feb 15
Skrevet kl. 22:28

Tak for svar.

Desværre Henrik er de 8*7625 Ubetalt skat..

Med sådan nogle beløber jeg har at gøre med, er det så til at få sat en aftale i stand, eller vil jeg bare blive lukket? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:32

du skal agere aktivt i forhold til skat. det kan sagtens blive ubehageligt, men det bliver bare værre af at lade stå til, og der kan også blive problemer med virksomheden i forhold til moms fremadrettet hvis du ikke ser at komme til fadet med forslag

Om skat så er af de 312.000 kan vi ikke sige for som revisoren skrev kan du jo f.eks. ha fradrag for renter (eller for den sags skyld tillæg for renteindtægter eller anden indkomst)

Det kan være klogt at få en revisor ind over, også fordi denne kan råde og evt være med til møde med skat - hvor du skal ha forberedt din betalingsplan for at løse tingene

Tilmeldt 21. Feb 15
Skrevet kl. 22:38

Okay

Lyder til jeg bør tage kontakt til både skat og moms i morgen.

eller overveje en reviser.

Tak for svarene og god aften

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 10:03

Cookie - John Hannover:
du skal agere aktivt i forhold til skat. det kan sagtens blive ubehageligt

Hvis du siger, du er ked af det og lader som om du angrer, kan de med garanti godt forstå det og vil være yderst behjælpelige. Jeg synes, du skal indberette det moms, du kan (evt. efter bedste skøn) og så betale det. Herved har du også vist din gode vilje.

Bare klø på, det er rigtige mennesker derinde, og hvad enten de er forstående eller ej - jeg tror helt ærligt, at de bare vil hjælpe dig med at få det ordnet. Jeg er også sikker på, at de har været ude for det, der er værre. Som John siger, kommer du helt klart længst ved at ringe til dem så snart som muligt. Hvem ved, måske vil du så også sove bedre om natten og kunne koncentrere dig om andre, sjovere ting. Hvis du overlader det hele til en revisor, kan du sikkert også stole på, at han/hun får styr på det - hvorved byrden sådan set også er taget lidt fra dine skuldre.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:54

Jørgen Kirkegaard (DataKons ApS - 5054 3971):
Hvis du siger, du er ked af det og lader som om du angrer, kan de med garanti godt forstå det og vil være yderst behjælpelige. Jeg synes, du skal indberette det moms, du kan (evt. efter bedste skøn) og så betale det. Herved har du også vist din gode vilje.

nej den mener jeg slet ikke går. Indberette for lidt moms er ren svindel - der skal indberettes det som man skal angive fuldt og helt - og så betales det man kan, men ikke laves falsk lav indberetning som vil kunne udløse meget værre sanktioner. Der skal ikke bruges skøn heller, der skal indberettes korrekt beløb efter bogføringen, ellers vil skat jo skulle lave DERES skøn og det af hele bogføringen, hvilket normalt IKKE er en god ide, så få bogføring i orden og indberet korrekt moms for himlens skyld. Alene det, at man skal bede om udsættelse kan jo i sig selv medføre krav om tal, og kom så og vis, at man har skønnet og bevidst indlagt lavt for at kunne betale - så klapper fælden med sikkerhed

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 11:11

Cookie - John Hannover:
Indberette for lidt moms er ren svindel -

Det var nu heller ikke dét, jeg mente, men det fremgik ikke helt klart. Det skulle selvfølgelig være et relativt stort beløb. Jeg kan se, at vejen ikke er farbar. Kontakt Skat og lav sammen en plan. Meddel, at du laver bogføringen så hurtigt som muligt.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)